Selam yaklaşık 6 yıl önce bir egzama hastalığı geçirdim. Yüzümde çok şiddetli, çok sayıda merhem ve ...

Selam yaklaşık 6 yıl önce bir egzama hastalığı geçirdim. Yüzümde çok şiddetli, çok sayıda merhem ve iğne yapıldı. Şu anda aradan 6 yıl geçmesine rağmen yüzümde egzama yok ama yüzümün derisinde haddinden fazla renk kaybı oldu. Normal bir insanın cilt rengi gibi değil sanki bunun bir çaresi var mı? Yani anlayacağınız ilaçlar mahvetti lütfen bilginiz varsa yazar mısınız? Şimdiden teşekkürler.

Uzm.Dr. Faruk Akçay Cevabı:

Tarif ettiğiniz durum Vitiligo’ya mı uyuyor, görülerek tanı konabilir. Kullandığınız ilaçların yan etkisi olarak cildiniz incelmiş olabilir. Öncelikli olarak tarif ettiğiniz durum hangisine uyuyor tespit edilmeli. Bunun için Cildiye bölümüne başvurabilirsiniz. Vitiligo Deriye rengini veren melanosit dediğimiz hücrelerin yıkımı ile seyreden ve deride pigmentasyon kaybı ile (beyazlaşmalar) sonuçlanan bir hastalıktır. Dünyada yaygın rastlanan, her iki cinsi de eşit tutan ve her yaşta görülebilen bu hastalığın henüz sebebi bilinmemektedir. Bazen vitiligoya alopesi, psoriasis gibi diğer kronik dermatolojik hastalıklar, pernisiyöz anemi, diyabet, tiroid bozuklukları vb. durumlar da eşlik edebilmektedir. Bu açıdan her hasta taranmalı ve bu hastalıklar aranmalıdır. Hastalarda anksiyete ve depresyona da sık rastlanmaktadır. Hastalığı Ne Gibi Faktörler Artırabilir? Özellikle sıkıntı, stres, ateşli hastalıklar, güneş ışığı artışa neden olabilir. Mutlaka bir psikiyatrisle de görüşülmelidir. Güneş ışığı vitiligo lezyonlarını artırabileceği gibi, beyaz alanların direkt yanmasına veya çevre dokunun koyulaşarak lezyonların daha belirgin hale gelmesine neden olabilir. Bu yüzden kesinlikle yüksek koruma faktörlü güneş koruyucu losyon/krem kullanılmalıdır. Hastalık Tedavi Edilebilir Mi? Tedaviye verilecek cevap kişiden kişiye değişir. Bu yüzden farklı tedaviler en az 3-6 ay olmak üzere uygulanmalıdır. Ne Gibi Tedavi Seçenekleri Var? Lokal Tedaviler: Özellikle lokal steroidler, topikal kalsipotriol vb. çeşitli tedaviler mevcuttur. Sistemik Tedaviler: PUVA-SUP, Vitamin tedavileri, steroid, vb. Kozmetik Kapatıcılar Depigmentasyon: Çok yaygın vitiligolarda kalan sağlam deriler beyazlatılabilir. Cerrahi Tedavi seçenekleri Geçmiş olsun...

Bu cevap sizi memnun etti mi?

       

İlgili Diğer Sorular
Soruyla İlgili Yazılar
Ciltte Gülsuyu Mucizesi
Ciltte Gülsuyu Mucizesi
Selfie Çekmek Yaşlandırıyor
Selfie Çekmek Yaşlandırıyor
Pürüzsüz Bir Cilt İçin 10 Öneri
Pürüzsüz Bir Cilt İçin 10 Öneri
Duygusal Sorunlar Egzamaya Neden Oluyor
Duygusal Sorunlar Egzamaya Neden Oluyor
Daha Genç Görünmek Elinizde
Daha Genç Görünmek Elinizde
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss
Aşırı Sıcaklardan Bunalan Batmanlılar İlginç Yöntemlere Başvuruyor
Güneş Çarpmasına Dikkat
Tıbbi Malzemelerin Eczanelerden Temin Edilmesi
Milyonlar Yasta: Erken Yaşlanma Hastası Gamze Daha Fazla Dayanamadı
Karaciğerinize Zarar Veren 6 Yanlış Alışkanlık
Neden Eğri Duruyoruz?
2. Uluslararası Yoga Koreografişampiyonası
Obezite Dizden Vuruyor
Duru Bebek, 2 Milyon TL İçin Yardım Bekliyor
Spor Aleti Kullanırken Dikkat!
Balıkesir'de Organ Bağışı

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler

'Ölümden Başka Her Derde Deva' Besin: Çörek Otu
Lahananın Bilmediğiniz Faydaları
Lahananın Bilmediğiniz Faydaları
Dişleriniz İyi Çiğneyemiyorsa Erken Bunayabilirsiniz
Dişleriniz İyi Çiğneyemiyorsa Erken Bunayabilirsiniz
Rüyalarımızın İçeriğini Etkileyen Faktörler
Rüyalarımızın İçeriğini Etkileyen Faktörler

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? | İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? | İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]