Kemikleriniz için yumurta tüketin

Uzmanlar kemik erimesi için yumurta, balık ve mantar tüketilmesi gerektiğini vurguladı.

Kemikleriniz için yumurta tüketin
Kemik erimesini önlemek için balık, yumurta ve mantar gibi gıdalar tüketmelisiniz. Ayrıca kalsiyum bakımından zengin süt, turp ve yeşil yapraklı sebzeleri de masanızdan eksik etmeyin.

Özellikle son yıllarda kemik erimesinin görülme oranındaki artış, araştırmacıları istatistikler hazırlamaya itti. Türkiye'de 50 yaş üstü her sekiz kişiden birinde osteoporoza bağlı kemik kırılması yaşandığı tespit edildi. Ayrıca Türk kadınlarının yüzde 30'u kemik erimesi hastası olduklarının farkında değiller! 

GÜNEŞLENMEYİ İHMAL ETMEYİN 

D vitamini; böbrek ve bağırsaklarda kalsiyum ve fosfor emilimini düzenleyip kemiklerimizi güçlü hale getirmede en önemli rolü üstlenir. Bu sebeple eksikliği, osteoporoz gelişmesine sebep olur. D vitaminini artırmanın en kolay ve zahmetsiz yolu, vücudumuzda hali hazırda bulunan ve aktif olmayan D vitaminini aktif hale getirmektir. Bunun yolu doğru saat ve teknikte güneşlenmekten geçer. Güneşlenmek için en doğru zaman, Mart ve Ekim aylarıdır. Güneş ışınlarının dik geldiği 11.00-15.00 saatleri arası yaklaşık 15 dakika ve koruma faktörlü kremler kullanmadan güneşlenmek, D vitamini aktivasyonu için son derece yeterlidir. Belirtilen bu saatler, aynı zamanda cilt kanseri riskini artırdığından kesinlikle güneşe çıkılmaması gereken zamanlar olarak da bilinir. Vücudumuz, ihtiyaç duyduğu D vitamininin yüzde 20'sini besin yoluyla elde eder. Güneş ışınlarından mahrum kaldığımız kış aylarında beslenme şeklimiz çok daha önemli bir hal alır. Kış aylarında kolayca bulabileceğiniz somon, uskumru gibi yağlı balıklar, yumurta, balık yağı ve mantar tüketilmesi gereklidir. Yaygın kemik ağrıları yaşıyorsanız ilk aklınıza gelen D vitamini eksikliği olmalıdır. Gerekli takviye yapılmazsa, kas kuvvetsizlikleri ve yürüyüş bozuklukları yaşanabilir. Kuvvetli kas ve kemik yapınızın olması D vitamini yönünden zayıf beslenebileceğiniz anlamına gelmez. Yeni araştırmalar; D vitamini eksikliğinin; kalp hastalıkları, diyabet, depresyon ve bazı kanser türlerinin gelişmesinde rol oynadığını gösterdi. 

KALSİYUM İHTİYACI 1000 MG 

Kalsiyum, kemik gelişimi ve güçlenmesi açısından son derece önemli bir rol oynar. Vücudumuzun ihtiyaç duyduğu kalsiyum oranı; yaşa, cinsiyete ve duruma göre değişiklik gösterir. Özellikle hamilelik, emzirme ve ergenlik dönemlerinde normalden daha fazla kalsiyuma ihtiyaç duyarız. Günlük kalsiyum ihtiyacı, ergen ve yetişkinlerde 1000-1500 mg., hamilelik ve emzirme dönemindeki kadınlarda en az 1500 mg. olarak belirtilebilir. Süt ve süt ürünleri en zengin kalsiyum kaynakları arasında yer alır. Az yağlı süt, yoğurt, peynir, yeşil yapraklı sebzeler, turp, kabuklu deniz mahsulleri, baklagiller, fındık, badem ve pekmez zengin kalsiyum kaynakları arasında yer alır. Bu besin maddelerini tüketmek kalsiyum ihtiyacınızı karşılamak için son derece önemlidir. Ancak bunların emilimini azaltan yiyecekleri eş zamanlı tüketmemek gerekir. Kalsiyumdan zengin besin maddeleriyle birlikte siyah çay, çikolata, kakao, patates, biber, fasulye, havuç, maydanoz portakal, çilek, kuru incir, pirinç ve biber gibi gıdalar alırsanız kalsiyum emilimi azalır. 


HER GÜN 1 ÇAY KAŞIĞI TUZ YETERLİDİR

Tuz da kalsiyum eksikliğine sebep olan gıdalar arasında yer alır. Gün içerisinde bir çay kaşığından fazla tuz tüketilmemelidir. Gereğinden fazla protein, vücudunuza aşırı fosfor yükler. Bu da kalsiyumun faydalarını engeller. Bu sebeple günlük tükettiğiniz yoğurt ve sütten gereken faydayı sağlayamazsınız. Osteoporoz hastalarının kilolarını da kontrol altında tutmaları gerekir. Beden kitle indeksinizin 20-25 arasında olması gerekir. Şişmanlık hastalığın ilerlemesine ve alınan önlemlerin yetersiz kalmasına sebep olur. Ayrıca günlük düzenli egzersiz de osteoporozu önlemek ve tedavi etmek için son derece önemlidir. 

14.11.2014 - 15733





İlgili Diğer Yazılar
Şeker Bayramına Özel Diyet
Şeker Bayramına Özel Diyet
Bitter Çikolata Strese İyi Geliyor
Bitter Çikolata Strese İyi Geliyor
Çiğ Tavuktaki Beyaz Çizgilere Dikkat!
Çiğ Tavuktaki Beyaz Çizgilere Dikkat!
3 Adımda Besin Etiketi Okuma Yöntemi!
3 Adımda Besin Etiketi Okuma Yöntemi!
Karatay Hocaya Uymayın
Karatay Hocaya Uymayın 'Bal' Yiyin
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler

'Ölümden Başka Her Derde Deva' Besin: Çörek Otu
Lahananın Bilmediğiniz Faydaları
Lahananın Bilmediğiniz Faydaları
Dişleriniz İyi Çiğneyemiyorsa Erken Bunayabilirsiniz
Dişleriniz İyi Çiğneyemiyorsa Erken Bunayabilirsiniz
Rüyalarımızın İçeriğini Etkileyen Faktörler
Rüyalarımızın İçeriğini Etkileyen Faktörler

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? | İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? | İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]