112'ye gelen gereksiz çağrılar pes dedirtiyor

112'ye gelen gereksiz çağrılar pes dedirtiyor 112, PIN veya PUK kodları için gereksiz meşgul ediliyor Van Valiliğine bağlı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne gelen günlük çağrıların yüzde 90'ı asılsız çıkarken;

112'ye gelen gereksiz çağrılar pes dedirtiyor

112'ye gelen gereksiz çağrılar pes dedirtiyor

112, PIN veya PUK kodları için gereksiz meşgul ediliyor

VAN - Van Valiliğine bağlı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne gelen günlük çağrıların yüzde 90'ı asılsız çıkarken; 112'yi sadece sohbet amacıyla arayanlarla 'PIN veya PUK' kodunu isteyenler ise pes dedirtiyor.

2 Eylül 2020 tarihinde faaliyetlerine başlayan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, süreçte 515 bin 696 çağrı aldı. 112 ambulansın yanı sıra 110 itfaiye, 156 Jandarma, 177 Orman Yangın gibi acil çağrıları da karşılayan merkezin başı gereksiz çağrılarla dertte. Korona virüs sürecinde gelen çağrıların yüzde 90'ı asılsız ihbarlardan oluşurken, arayanlar şahısların çoğunluğu ise PIN ya da PUK kodunu soruyor. Diğer taraftan sadece sohbet etmek için arayan şahıslarla birlikte anne ve babasından telefonu alan çocuklar da acil hatları gereksiz meşgul ediliyor.

"515 bin 696 çağrının yüzde 90'ı asılsız"

İHA muhabirine konuşan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdiresi Yadigar Ergül, vatandaşa tek numara üzerinden en hızlı şekilde ulaşmanın gayreti içinde olduklarını belirtti. Gereksiz ihbarların acil yardım bekleyen insanları mağdur ederek, hayati sonuçlar doğurduğunu hatırlatan Merkez Müdiresi Ergül, "Van Valiliği bünyesinde olan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğümüz 2 Eylül 2020 tarihi itibariyle faaliyete geçmiştir. 112 ambulans, 110 itfaiye, 156 Jandarma, 177 Orman Yangın gibi acil çağrı hizmetleri tek numara altında toplanmıştır. Faaliyete başladığımızdan bugüne kadar toplam 515 bin 696 çağrı alan merkezimizin aldığı çağrıların yüzde 90'ı ise asılsızdır. Vatandaşımıza tek numara üzerinden en hızlı şekilde ulaşmanın gayreti içindeyiz. 112'yi meşgul eden asılsız çağrı ve gereksiz ihbarların acil yardım bekleyen insanları mağdur ederek hayati sonuçlar doğurduğunu özellikle belirtmek isterim. Son zamanlarda bu çağrıların sadece acil çağrılar olmayıp, vatandaşlarımızın pandemi sürecinde de 112 acil çağrı merkezimizi arayarak, her türlü bilgi alıyor" dedi.

"Sadece sohbet amaçlı arayan var"

Çocukların yanı sıra sadece sohbet amacıyla arayan kişilerin olduğunu dile getiren Ergül, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Genellikle çocuklarımız çok arıyor. Bu konuda da anne ve babalara çok iş düşüyor. 112'nin meşgul edilmemesi gerekiyor. Asılsız ihbarda bulunanları takip ediyoruz. Bu şahıslara da mevzuat gereği gerekli yaptırımlar uygulanacaktır. Genellikle PIN ya da PUK kodunu istiyorlar. Belli saat aralığında rahatsız ediyorlar. Sadece sohbet amaçlı arayan var. Sokağa çıkma kısıtlamalarının içeriği hakkında arayanlar da var. Bilgi amaçlı arayan vatandaşlarımıza da yardımcı oluyoruz."

.

8.12.2020 - 49692



Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]