Bayramda Diş Sağlığına Dikkat

Bayramda diş sağlığına dikkat Protez Uzmanı Dr. Melike Kan: "Tatlı yedikten sonra bol su içebiliriz, su içmeyle beraber çürük oluşma riskini azaltmış oluyoruz.

Bayramda diş sağlığına dikkat

Protez Uzmanı Dr. Melike Kan: "Tatlı yedikten sonra bol su içebiliriz, su içmeyle beraber çürük oluşma riskini azaltmış oluyoruz. Daha sonrasında da olabildiğince çabuk dişimizi fırçalamamız gerekiyor"

ANKARA - Acıbadem Hastanesi Protez Uzmanı Dr. Melike Kan, Ramazan Bayramı'nda ağız ve diş bakımı ile ilgili, "Tatlı yedikten sonra bol su içebiliriz, su içmeyle beraber çürük oluşma riskini azaltmış oluyoruz. Daha sonrasında da olabildiğince çabuk dişimizi fırçalamamız gerekiyor" dedi.

Protez Uzmanı Dr. Melike Kan, Ramazan Bayramı dolayısıyla artan şeker ve tatlı tüketiminin diş sağlığına etkisini anlattı.

"Şeker, ağız içerisindeki pH değerini düşürüyor"

Ramazan Bayramı'nın gelmesiyle beraber şeker ve tatlı tüketiminin hem sıklığının hem de miktarının arttığını belirten Dr. Melike Kan, "Bu da dişlerin çürümesine sebep oluyor. Şeker, ağız içerisindeki pH değerini düşürdüğü için var olan mikroorganizmaların onu kullanmasıyla beraber dişlerde, mine yüzeylerinde demineralizasyon dediğimiz çürük başlangıcına ve çürüklerin ilerlemesine sebep oluyor. Şekerin diş üzerinde tutunması, tutunma süresi, sıklığı ile beraber çürükler ilerliyor. Peki Ramazan Bayramı'nda ne yapmamız gerekiyor? Öncelikle şeker tüketimimizi olabildiğince kısıtlamamız gerekiyor, bunun sıklığını azaltmamız gerekiyor ve olabildiğince öğünlerle beraber almamız gerekiyor. Öğünler arasında en az 2 saat olmasını istiyoruz, böylece tükürüğün yıkayıcı etkisi ortaya çıkmış oluyor ve çürük oluşma riskimizi azaltmış oluyoruz. Peki anında ne yapabiliriz? Tatlı yedikten sonra bol su içebiliriz, su içmeyle beraber çürük oluşma riskini azaltmış oluyoruz. Daha sonrasında da olabildiğince çabuk dişimizi fırçalamamız gerekiyor" şeklinde konuştu.

"Su bizim için çok büyük bir etken"

Dr. Kan, bayramda ağız bakımı ile ilgili de şu bilgileri verdi:

"Diş fırçalama sıklığımızı arttırabiliriz. Çünkü şekerin orada tutunmasını ve durmasını istemiyoruz. Onun haricinde de su bizim için çok büyük bir etken, bol bol su içmemiz gerekiyor. Eğer mümkünse şekerin alınmasıyla beraber pH değerini düşürdüğümüz için yükseltecek olan gıdaları hemen peşine alabiliriz. Örneğin peynir olabilir, yüksek protein değerli besinlerle beraber çürük oluşma riskini azaltabiliriz. Ekstra herhangi bir şey yapmamıza gerek yok. Günde en az iki kere fırçalamak, gün içerisinde fırçalıyorsak, takviye edebiliyorsak bunları yapmak ve diş ipi kullanmak bizim için yeterli olacaktır.

25.6.2017 - 27749



Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Diyet Sırasında Sofrada Neler Olmalıdır?
Diyet Sırasında Sofrada Neler Olmalıdır?
Sağlık Video Hipertansiyon Hastaları Birden Fazla İlaç Kullanmalı mıdır?
Hipertansiyon Hastaları Birden Fazla İlaç Kullanmalı mıdır?
Sağlık Video Tip 2 Diyabet Nedir?
Tip 2 Diyabet Nedir?
Sağlık Video Bir Kişinin Fazla Kilolu Olduğu Nasıl Anlaşılır?
Bir Kişinin Fazla Kilolu Olduğu Nasıl Anlaşılır?

 

[Hata Bildir]