Gözlerinize İyi Bakın!

Gözlerimiz ruhumuzun aynasıdır. Bu nedenle onlara çok iyi bakmalıyız.

Gözlerinize İyi Bakın!

1- Göz Kırpın

Ekran karşısında çalışırken gözlerinizi kırpmayı unutmayın. Zira bu, gözün ön tarafındaki saydam tabakanın kurumasını önler. Ekranda çalışmaya arada bir kısa süreli ara verin. Bu molalar sırasında gözlerinizi kapatın ve göz kapaklarınızın üstüne parmaklarınızla çok hafifçe bastırarak masaj yapın. Sonra gözlerinizi iyice açın ve önce bir yana sonra öteki yana çembersel hareketlerle döndürün. Bu hareketlerin gözlerinizdeki gevşetici etkisini hissedeceksiniz.

2- Beslenmeye Dikkat

A vitamini göz için çok önemlidir. Havuç, pazı balkabağı, ıspanak, kereviz, maydanoz, dereotu, kayısı, şeftali, kavun, et, balık ve yumurta zengin A vitamini kaynağıdır. Kivi, turunçgiller, biber ve kuşburnu ise gözde damarları güçlendiren C vitamini deposudur. Vitamin B2 ise süt, peynir, karaciğer, kümes hayvanları ve buğday ruşeyminde bulunur.

3- Gözler Bedenin Aynasıdır

Göz ve çevresindeki dokular çok incedir. Mor halkalar, göz altındaki şişlikler ve torbalar adeta ruh halimizin bir aynasıdır. Bazı kişilerde göz çevresi-nin böyle olması genetik bir yatkınlığa bağlı olabilir.

  • Çok düz bir yastıkta yatmayın, başınız hafifçe yüksekte olsun. 
  • Gece kalorifer veya klimayı kapatın. 
  • Yeterince su için. Bu, vücutta biriken zararlı maddelerin atılmasını sağlar. 
  • Profesyonel lenf drenajı uygulaması yüzü ve göz çevresini rahatlatacaktır. 
  • Göz çevresiyle ilgili sorunların giderilmesi için üretilen kozmetik ürünlerin bazıları bu bölgeleri besleyeceğine kurutur ya da alerji yapabilir. Bilinçsiz ilaç kullanmayın.

4- Makyajınızı Temizlemeyi Unutmayın!

Göz makyajı her akşam yatmadan önce mutlaka temizlenmelidir. Temizleme işlemi göz çevresini tahriş etmeden yumuşak hareketlerle yapılmalıdır. Rimel ya da far kalıntıları veya uygun olmayan temizleme ürünleri gece göz çevresinde kaldığında cilde zarar verebilir, hatta kirpiklerin dökülmesine neden olabilir.

5- Uykusuz Kalmayın

Her gün 6-8 saatlik düzenli uyku göz sağlığı için çok yararlıdır. Her akşam aynı saatlerde yatmak daha kaliteli bir dinlenme sağlar. Özellikle yoğun tempoda çalışanların düzenli uyku uyumaları ve mümkünse öğle yemeğinden sonra gözlerin 5-10 dakika dinlendirilmeleri öneriliyor. Bilgisayar başında çalışanlar belirli aralıklarla uzak bir noktaya bakarak gözlerini dinlendirmelidir.

14.12.2010 - 3605





İlgili Diğer Yazılar
Katarakt ameliyatı sonrası akıllı lens ile hem uzağı hem de yakını görmek
Katarakt ameliyatı sonrası akıllı lens ile hem uzağı hem de yakını görmek
Göz muayenesi trafikte hayati önem taşıyor
Göz muayenesi trafikte hayati önem taşıyor
'Gözleri aşırı kaşıma kornea nakline kadar götürebilir'
Göz kapağı düşüklüğüne dikkat !
Göz kapağı düşüklüğüne dikkat !
Bu hastalığın 8 yaşından sonra tedavisi yok
Bu hastalığın 8 yaşından sonra tedavisi yok
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]