Sınav Stresini 'Pranayama Nefesi'yle Yenin

Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Gülnur Öztürk, sınav stresi yaşayan öğrencilerin basit solunum egzersizleri yaparak sorunu çözebileceklerini belirtti.

Sınav Stresini 'Pranayama Nefesi'yle Yenin
Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Gülnur Öztürk, sınav stresi yaşayan öğrencilerin basit solunum egzersizleri yaparak sorunu çözebileceklerini belirtti.

Yrd. Doç. Dr. Öztürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, sınav stresini yenebilmek için çeşitli yöntemler bulunduğunu ancak solunum ve gevşeme egzersizlerinin daha faydalı olduğunu söyledi.

Solunum egzersizlerinin hayatın bir parçası haline getirilmesi gerektiğini belirten Öztürk, Pranayama tekniğinin akciğer solunumunun kontrol altına alınması ve geliştirilmesi üzerine kurulu olduğunu kaydetti.

Nefes tekniğiyle nefes alış verişiyle sinir sistemleri ve beyin dalgalarının kontrolünün sağlandığını anlatan Öztürk, Paranayama tekniğinin uygulanmasına ilişkin şu bilgileri verdi:

"Solunum egzersizleri içerisinde özellikle gece yatmadan önce uygulanabilecek 'Pranayama Nefesi' kesinlikle çok daha sakin kalınmasını ve uykunun daha iyi şekilde geçmesini sağlar ki uyku da sınav stresinden dolayı en çok bozulan eylemlerin başında geliyor. Bu solunum tekniğinde baş parmağımızla sağ burun deliği kapatılıp sol burun deliğinden derin bir nefes alıyoruz.

Sonra işaret parmağımızla sol burun deliğini kapatıp sağ burun deliğinden nefesi veriyoruz. Aynı işlemi burun deliklerini değiştirerek yapıyoruz. Bu egzersizi uyumadan önce birkaç defa tekrarlayarak yapabiliriz. Ayrıca çok strese girildiğini düşündüğünüz zamanlarda, strese bağlı olarak karın ağrısı ve mide bulantısı gibi belirtiler oluştuğunda 'Doğal nefes' dediğimiz bir egzersiz var. Ağzımızdan derin bir nefes alıp birkaç saniye nefesimizi tutuyoruz ve ardından yine ağzımızdan yavaş bir şekilde veriyoruz"

Sınav stresinin yenmede bedeninin rahatlamasının da olumlu bir faktör olduğunu belirten Öztürk, "Gevşeme egzersizlerinde de ellerden başlayarak bilek, dirsek ve omuzları sıkı bir şekilde kasıyoruz, sonra hepsini teker teker gevşeterek kasılma ve gevşemenin farkına varıyoruz. Bedenimizdeki her bir bölgenin gevşediğini hissederek rahatlama yaşamalıyız." diye konuştu.

10.3.2017 - 26202





Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]