Teknolojik Cihazları Kullanırken, Bu Hareketleri Sakın Yapmayın!

Acıbadem Kozyatağı Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Meral Bayramoğlu teknolojik cihazları kullanırken yaptığımız hataları anlattı, önemli önerilerde bulundu.

Teknolojik Cihazları Kullanırken, Bu Hareketleri Sakın Yapmayın!

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Meral Bayramoğlu "Bunun sonucunda'fıtık' olarak bilinen, diskin bulunduğu yerden arkaya veya yana kayması durumu oluşabiliyor" uyarısında bulunuyor.

HATA: CEP TELEFONUYLA KONUŞURKEN TELEFONU KULAKLA OMUZ ARASINDA SIKIŞTIRARAK UZUN SÜRELİ KONUŞMALAR YAPMAK

Doğrusu: Telefonla konuşurken mümkünse kulaklık kullanın. Kulaklık kullanmıyorsanız telefon konuşmanızı mümkün olduğu kadar kısa tutun.

HATA: CİHAZIN EKRANINA UZUN SÜRE EĞİLEREK BAKMAK

Doğrusu: Ekrana 20 dakikadan daha uzun süre eğilerek bakmayın. Bu pozisyonda çalışmak zorundaysanız boyun kaslarınızı esnetecek olan ve masa başında yapılabileceğiniz egzersizleri tekrarlayın.

HATA: SIRT EĞİK VE DESTEKSİZ BİR ŞEKİLDE OTURMAK

Doğrusu: Teknolojik cihazları kullanırken sırtınız dik pozisyonda ve bir yastıkla
desteklenmiş şekilde oturun. Ayaklarınız yere tam değmeli, koltuğunuzun veya
sandalyenizin yüksekliği diz ile kalçanız 90 derece duracak pozisyonu sağlayacak şekilde
olmalı. Diz üstü bilgisayar kullanırken fazlaca öne eğilmeyi önlemek için masa üstünde
ve altında cihazı yükselten bir destek kullanın.

HATA: CİHAZI YERE VEYA YATAĞA KOYUP YÜZ ÜSTÜ YATARAK KULLANMAK

Doğrusu: Cihazları yüz üstü yatarak değil, oturur pozisyonda kullanmanız çok önemli.
Çünkü bu pozisyon boynu geriye doğru fazlaca zorlayarak bu bölgedeki bağ ve
kapsüllerin gerilmesine neden oluyor. Bu da uzun dönemde omur biyomekaniğinin
bozulmasına ve fıtıklara yol açabiliyor.



Doğrusu: Cihazı göz hizasının altında tutmak da yaptığımız hatalardan biri. Tıpkı
boynun fazla arkaya doğru zorlanması gibi öne doğru zorlanması da omurgayı
destekleyen yumuşak dokuları zedeleyerek dizilimi bozabiliyor. Bu nedenle cihazın ekranı
tam karşıda ve yüksekliği göz seviyenizde olmalı.

HATA: UZUN SÜRE HAREKETSİZ BİR ŞEKİLDE KULLANMAK.

Doğrusu: Teknolojik cihazları kullanırken mola vermeyi ihmal etmeyin. Her saat başı 5-
10 dakikalık germe-esneme egzersizleri, 5 dakikalık kısa ofis içi yürüyüşü dönüşümlü
olarak yapmayı alışkanlık haline getirin. Teknolojik cihazların kullanımı dışında kalan
saatlerde boyun-sırt-bel omurlarınızı destekleyen, kasların esneklik ve gücünü arttıran
egzersizler uygulamayı ihmal etmeyin.




28.11.2017 - 30209





Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]