Uzmanından Bayram Beslenmesi Önerileri

Uzmanından bayram beslenmesi önerileriKAYSERİ - Acıbadem Kayseri Hastanesi Diyetisyeni Esra Kula, Ramazan'da açlığa, susuzluğa ve iki öğün yemeye alışmış olan vücuda bayramda fazla yüklenmenin hastalıklara zemin hazırlayabileceği uyarısında bulundu.

Uzmanından bayram beslenmesi önerileri

KAYSERİ - Acıbadem Kayseri Hastanesi Diyetisyeni Esra Kula, Ramazan'da açlığa, susuzluğa ve iki öğün yemeye alışmış olan vücuda bayramda fazla yüklenmenin hastalıklara zemin hazırlayabileceği uyarısında bulundu. Bayramda vücuda aşırı yüklenmenin, kabızlık, ishal midede ekşime, hazımsızlık, şişkinlik gibi problemlere neden olabileceğini belirten Kula, bu tip şikayetlerle karşı karşıya kalmamak için porsiyon kontrolü ve yemek yeme zamanlarına dikkat edilmesi gerektiğini ifade etti. Kula, "Bir oturuşta, çok fazla yüksek miktarlarda ve yüksek porsiyonlarda mide ve bağırsak sistemimizi rahatsız edecek şekilde öğün tüketmememiz lazım. Özellikle hafif bir kahvaltıyla güne başlamak önemli. Kızartmalar, yağlı yiyecekler ve yüksek porsiyonda şeker tüketmemek önemli. Yumurta, peynir gibi hafif proteinler, kaliteli tam tahıl ekmekleri, biraz ceviz içi, zeytin, salatalık, domates, biber gibi yeşilliklerle hafif bir kahvaltıyla güne başlamak hem mide-bağırsak sistemini rahat ettirecektir hem de kan şekerinde şiddetli oynamalara neden olmayacaktır" dedi. Tatlı porsiyonlarına dikkat! İkramlık tatlılarda özellikle hamurlu ve şerbetli olanların az miktarda tüketilmesi gerektiğini kaydeden Kula, diyabet ve tansiyon hastalarını bayram öncesi kontrollerini yaptırmaları uyarısında bulundu. Öte yandan sağlıklı bireyleri de tatlı tüketimi konusunda dikkatli olmaya davet eden Kula, tatlıların yanında gazlı içecekler yerine ayran ve maden suyu tüketilmesini önerdi. Sahur öğünü devam ettirilmemeli Ramazan'da alışılan sahur öğününün, sonrasında bırakılması gerektiğini vurgulayan Kula, "Ramazan'da sahur vaktinde yemek yemeye alışmış olabiliriz. Dolayısıyla yine aynı saatlerde uyanıp bir şeyler yeme ihtiyacı olursa bu durum kilo artışına dönüşebilir. Bu saatlerde uyandığımızda sadece bol bol su içip tekrar uykuya dönmeye çalışmamız gerekli. ya da bir şeyler atıştırsak bile vücudu ya da mideyi rahatsız edecek yiyeceklerden uzak durmamız önemli" ifadelerini kullandı.

15.06.2018 - 33661





Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler

'Ölümden Başka Her Derde Deva' Besin: Çörek Otu
Lahananın Bilmediğiniz Faydaları
Lahananın Bilmediğiniz Faydaları
Dişleriniz İyi Çiğneyemiyorsa Erken Bunayabilirsiniz
Dişleriniz İyi Çiğneyemiyorsa Erken Bunayabilirsiniz
Kanserden, Depresyona Her Derde Deva Besin: Yaban Mersini
Kanserden, Depresyona Her Derde Deva Besin: Yaban Mersini

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Grip Nasıl Tedavi Edilir? Grip Nasıl Tedavi Edilir? Sağlık Video Katarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz Gerekenler Katarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Sağlık Video Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır? Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır? Sağlık Video Bilek Burkulmaları Nasıl Tedavi Edilir? Bilek Burkulmaları Nasıl Tedavi Edilir?

 

[Hata Bildir]