Akne Sorunu İçin Kullanılan İlaçların Başka Yan Etkileri Olur mu?

Kardeşimin cildindeki akne probleminden dolayı gerekli tahlillerin uygunluğu neticesinde rohacutan (yazımı hatalı olabilir) kullanılmasına karar verildi. Yaklaşık 3 haftadır kilosuna uygun dozajda ilaç kullanımı devam etmekte. Fakat 4-5 gün öncesinden ellerinin üstünde belirgin kızarıklar başladı ve artmakta. Şu an 20 yaşında, küçük yaşta hazır meyve suları alerji yaptığında vücudunun belirli kısımlarında benzer kızarıklar oluşmaktaydı. Bunu takip ettiğimizde teşhis etmiştik. Ancak asitli içeceklerden uzak durma adına meyve sularına yönelince tekerür eden problem, öncelikli olarak şu an ilaç kullandığından onun yan etkisi (karaciğeri yorması vb.) mi sorusunu uyandırmakta. Ben de 1,5 sene önce aynı ilacı kullandım ve buna benzer ve/veya herhangi bir yan etkisini görmedim.

Konuyla ilgili bilgilerinizi ve önerilerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.

Saygılarımla.

Dr. Hastane.Com.Tr Doktoru Hastane.com.tr Cevabı:

Günümüzde ilaçlar sık kullanıldığından onların allerji ve yan etkileri ile de sıkça karşılaşıyoruz. Ancak gerçekte görülen ilaç allerjileri sanıldığından daha az sayıda. Çünkü çoğu açıklanamayan belirti ilaçlara yorumlanabiliyor ve kişiler ilaç prospektüslerini okuyunca yaklaşık her ilaç için yazılan yan etkileri, kullandıkları ilaca yorup ilaçlarını kendiliklerinden bırakıyorlar. Gerçek ilaç allerjileri ise doktorların ayırt edebileceği çok çeşitli tablolarda, belli kurallar dahilinde gerçekleşiyor. Şimdi bu konuda bilgilenelim. Birincisi ilaçların allerjik mekanizmayla olmayan öngörülebilen ve hayatı tehdit etmeyen, ilacın kullanılma amacının dışında etkiler yapan yan etkileri olabilir. Bu yan etkiler ile ilgili olarak prospektüsler bilgi verirler, genellikle bunlar ilaç verilirken göze alınmış etkilerdir. Bir kısmı ilacı kullanmaya devam edince geçer, diğer bir kısmı ise sürer. Bu konuda karar vermesi gereken kesinlikle kişinin hekimdir ve bu o kişinin sağlık kayıtlarına alınmalıdır. İkinci tip yan etkiler bizim konumuz olan allerjik tipte yan etkilerdir ki bu hiçbir zaman öngörülemez. Bazı ilaçlar sık allerji yaparlar ancak bu, daha önce ilaç allerjisi öyküsü olmayan bir hastada çekince yaratmaz. Daha önce ilaç allerjisi tanımlayan bir kişide bunun gerçekten bir ilaç allerjisi olup olmadığı anlaşılmalıdır. İlaç allerjisi tanısı mutlaka bir hekim tarafından konulmalı ve allerjinin tipi belirtilmelidir. Çünkü bazı ilaç allerjileri hayatı tehdit edici olabilirler. Eğer bir kişide ciddi anlamda bir ilaç allerjisi gelişti ise allerjinin hangi ilaç grubuna geliştiği aydınlatılmalı ve o ilaç ve benzer gruplar bir daha kullanılmamalıdır. İlaç allerjilerinde yanlış bilinen bir nokta şudur ki bir ilacı ilk kez alıyorsanız allerji hemen gelişmez, allerjinin gelişmesi için bir duyarlanma dönemi vardır. Şu ifadeleri çok duyarız:“İlacı ilk kez aldığımda allerji olmadıysa sonraki aldıklarımda bir şey olmaz.” Ben bu ilacı 4 aydır (v.b) kullanıyorum daha önce hiçbir şey olmadı”. Bu ifadeler yanlışları ifade etmektedir. Eğer kişi bir ilaç grubunu hayatında ilk kez alıyor ise allerji gelişmesi için genellikle 10-30 gün geçmesi gerekir. Eğer o grup ilacı daha önce aldıysa ilacı kullanımının ilk iki gününde allerjisi belirebilir. İlaç allerjileri genellikle kendilerini cilt, mide, barsak ve solunum yollarında belli ederler. Hayatı tehdit edici tipteki anaflaktik tip ilaç allejisi ilaç alımından sonra genellikle yarım saat içinde gelişir ve kendini tansiyon düşmesi, soluk alamama, ciltte kızarıklık, fenalık hissi ile gösterir ki acilen bir sağlık merkezine ulaşılması gerekir. İlaç allerjilerinin çoğu ciltte belireceğinden ilaç allerjisinden şüpheleniyorsanız veya anlayamadığınız döküntünüz varsa bir dermatologa başvurmalısınız ve teşhis edilen ilaç allerjileri mutlaka kendi sağlık kayıtlarınızda bulunmalı.

İlaç Allerjisi Testleri

İlaç allerjisi olan bir kişi allerjisi olan ilacı veya benzer grubu almamalıdır, yeni ilaç kullanımı gerektiğinde ise bir dermatolog tarafından hastanede gözlem altında tutularak ciltten ve ağızdan allerji testleri yapılabilir. Bu test zaman ve emek gerektirdiğinden birkaç ilaç seçilerek testler onlarla yapılır. Ayrıca anaflaktik tipte ilaç allerjisi bulunan kişilerde bu durumlarda ilk müdahale öğretilebilir.

İlaçlar herkeste aynı etkileri ve yan etkileri oluşturmaz. Bu nedenle bir dermatoloji uzmanından yardım almanızıdır.

Bu cevap sizi memnun etti mi?

    

İlgili Diğer Sorular
Soruyla İlgili Yazılar
Besin Alerjisi Egzama Yapıyor
Besin Alerjisi Egzama Yapıyor
Uzmanından Göz Alerjisi Uyarısı
Uzmanından Göz Alerjisi Uyarısı
Cilt Sağlığınıza Yazın Dikkat Edin
Cilt Sağlığınıza Yazın Dikkat Edin
Alerjik Rinit 2014
Alerjik Rinit 2014
Polenler Hayatınızı Zorlaştırmasın
Polenler Hayatınızı Zorlaştırmasın
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞFacebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİTüm HaberlerSağlık Haberleri Rss
Hastalanmadan Doktora Gitmek Tasarruf Sağlıyor
Diyabetlilere Damlalı Göz Muayenesi Şart
Besin Alerjisi Egzama Yapıyor
Okulda Başarının Yolu Kahvaltıdan Geçiyor
Bonzai İle Savaşta Öğüt Yetmiyor
Sıcak ve Nemli Havalarda Uykusuz Kalmamanın Yolları
Güneş Işınları Fazlaysa Katarakt Sık Görülüyor
Erkekler İçin Cinsel Fonksiyon Bozukluklarında Şok Tedavi
Gebelikte Demir Takviyesi Şart!
Benlerinizi Bilgisayarlı Dijital Dermastoskopi İle İnceletin
Dukan Diyeti Şarlatan Diyeti

FOTO GALERİTüm Foto Galeriler
Bağımlılık Yapan Gıdalar
Bağımlılık Yapan Gıdalar
Sizi Yorgun Düşüren 5 Şey
Sizi Yorgun Düşüren 5 Şey
Üşengeçler İçin Cilt Bakımı
Üşengeçler İçin Cilt Bakımı
Testis Sorunu Kısırlığa Yol Açıyor
Testis Sorunu Kısırlığa Yol Açıyor

SAĞLIK VİDEOLARITüm Videolar
Kepçe Kulak Ameliyatı İçin En Uygun ZamanKepçe Kulak Ameliyatı İçin En Uygun ZamanKatarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz GerekenlerKatarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Hipertansiyon Hakkında Bilinmeyenler!Hipertansiyon Hakkında Bilinmeyenler!Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır?Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır?

 

[Hata Bildir]

 

 

 

TWITTER'DA
TAKİP ET
twitter.com/Hastanecomtr