Demir Eksikliği Tedavisi İçin Neler Yapmak Gerekir?

Merhaba, küçük yaşlardan beri demir eksikliği tedavisi görüyorum fakat kalıcı bir çözüme kavuşamadım. Sürekli ilaç kullanmaktan bıktım. 3 yıl önce yine aynı tanıyla 4 gün hastanede yattım, 4 ünite kan verildi ve Venofer ilacı kullandım. Anemiye neden olan asıl sebebi bulmak için, hematoloji profesörüne muayene oldum ve endoskopi yapıldı, ama net bir sonuç alınamadı. Bu arada kronik gastritim de var. Son 3 yıldır iyiydim ama bugün tekrar tetkik yaptırdım; HGB 7,6, HCT 21,6, MCV 51, MCH 17,9, diğerleri normal çıktı. Ne yapmam gerekiyor? Beslenmeme çok dikkat ediyorum, bunun dışında ne önerirsiniz?

Uzm.Dr. Orhan Coşkun Cevabı:

Demir eksikliği, alım eksikliği, emilim problemleri veya kaybına bağlı (adet kanamaları, mide ülseri kanaması, idrar yollarından kanama, bağırsak tümörlerinin gizli kanaması, hemoroid kanaması gibi) olarak görülür. Fe eksikliği anemisi, çocuklarda sıklıkla alım eksikliği ve genç bayanlarda mens kanamalarına bağlıdır. Erişkin erkeklerde ve menopoz dönemindeki kadınlarda Fe eksikliği anemisi saptanması durumunda, eksikliğin araştırılması (endoskopi, kolonoskopi gibi tetkikleri ile kayıp nedeninin) gerekir. Sizin de bu eksiklik nedeninin araştırılması, alım eksikliği mi, adet kanamalarının fazla olması, düzensizlik, hemoroid, mide-bağırsak şikayetleri mi, önce nedenin belirlenmesi, sonrasında da tedavi yapılması uygun olur. Halsizlik, çarpıntı, konsatrasyon bozukluğu gibi şikayetleriniz kansızlığınıza bağlı olarak olabilir. Demir, kan yapımında ve vücutta kullanılan birçok enzimin yapısında kullanılan bir elementtir. Ferritin, demir depolarını gösteren bir testtir ve demir eksikliğinde düzeyi düşer. Demir eksikliğinde, önce ferritin düşer daha sonra kansızlık gelişir. Tedavideyse, önce kansızlık düzelir, sonra demir depoları dolar yani ferritin yükselir. Daha önceki tedavileriniz yeterli miydi ve dolmuş muydu bilemiyorum. Ayrıca sizin kansızlığınız çok derin, beraberinde bir talasemi var mı bakılması gerekir. Bunun düzeyinin bakılması, eğer çok düşükse (ki sizin bayağı düşük, Hgb:7,6) parenteral (damardan tedavi) tedavi ile başlanıp sonra ağızda hapa geçilerek en az 6 ay süreyle ilaç kullanmanız gereklidir. Bir iç hastalıkları hekimine başvurmanızda fayda var.

Geçmiş olsun.

Bu cevap sizi memnun etti mi?

    

İlgili Diğer Sorular
Soruyla İlgili Yazılar
Aşırı Stres Hormon Dengesini Bozuyor
Aşırı Stres Hormon Dengesini Bozuyor
Bitkilerin Yardımıyla Sigaraya
Bitkilerin Yardımıyla Sigaraya 'Elveda' Deyin
Hemoroid Hastalığı ve Tedavisi
Hemoroid Hastalığı ve Tedavisi
Dikkat! Enfeksiyon Ülsere Neden Oluyor
Dikkat! Enfeksiyon Ülsere Neden Oluyor
Enerjinizi Artırma Zamanı
Enerjinizi Artırma Zamanı
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞFacebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİTüm HaberlerSağlık Haberleri Rss
Sosyal fobi hayatınızı zorlaştırmasın
Dış görünüş kişilik bozukluklarına yol açıyor
Sedef hastalığının çaresi aktarda değil
Bezelye kolestrolü düşürüyor
Çikolata kisti kısırlık nedeni
Reçetesiz ilaç kullanımı arttı
Kış saati şişmanlatıyor
Kangren bacak kesilmeyecek
Prostat kanserinden koruyor
Hastalıklara zemin hazırlıyor
Gece çalışanlar bunlara dikkat

FOTO GALERİTüm Foto Galeriler
Ömrünüze ömür katıyor!
Ömrünüze ömür katıyor!
Dereotunun Mucize Faydaları
Dereotunun Mucize Faydaları
Kadınları tahrik eden 4 nokta!
Kadınları tahrik eden 4 nokta!
Şifa saçan besinler
Şifa saçan besinler

SAĞLIK VİDEOLARITüm Videolar
Sağlık VideoKepçe Kulak Ameliyatı İçin En Uygun ZamanKepçe Kulak Ameliyatı İçin En Uygun ZamanSağlık VideoKatarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz GerekenlerKatarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Sağlık VideoHipertansiyon Hakkında Bilinmeyenler!Hipertansiyon Hakkında Bilinmeyenler!Sağlık VideoDiş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır?Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır?

 

[Hata Bildir]

 

 

 

TWITTER'DA
TAKİP ET
twitter.com/Hastanecomtr