Demir Hapını Bıraktığım Anda Demir Değerlerim Düşüyor, Neden Kaynaklanıyor Olabilir?

1 sene boyunca demir hapı ve şurubu kullandım. İlaçları bıraktığım anda demirim yine kan testinde alt sınırda oluyor. Sürekli halsizlik hissediyorum bu kadar uzun süre ilaç kullanmama rağmen hala kendimi halsiz hissediyorum fakat başka bir anemi olabilir mi?

Uzm.Dr. Orhan Coşkun Cevabı:

Kansızlık demir eksikliği, B12 ve folik asit eksikliği, Akdeniz anemisi, başka hastalıklar sonucu kemik iliğinde üretimin olmaması vs birçok nedenden kaynaklanabilir. Tedavi ile demir eksikliğiniz gelişiyorsa kaybın yerinin araştırılması ve düzeltilmesi gerekir. Demir kan yapımında ve vücutta kullanılan birçok enzimin yapsın da kullanılan bir elementtir. Ferritin demir depolarını gösteren bir testtir ve demir eksikliğinde düzeyi düşer. Demir eksikliğinde önce ferritin düşer daha sonra kansızlık gelişir. Tedavideyse önce kansızlık düzelir sonra demir depoları dolar yani ferritin yükselir. Demir eksikliğine bağlı kansızlıkta halsizlik, çarpıntı, nefes darlığı, konsantrasyon bozukluğu, hiçbir şey yapmama isteği, üşüme gibi şikayetler görülebilir. Demir eksikliği alım eksikliği, emilim problemleri veya kaybına bağlı (adet kanamaları, mide ülseri kanaması, idrar yollarından kanama, barsak tümörlerinin gizli kanaması, hemoroid kanaması gibi) olarak görülür. Fe eksikliği anemisi çocuklarda sıklıkla alım eksikliği ve genç bayanlarda mens kanamalarına bağlıdır. Erişkin erkeklerde ve menopoz dönemindeki kadınlarda Fe eksikliği anemisi saptanması durumunda eksikliğin araştırılması (endoskopi, kolonoskopi gibi tetkikleri ile kayıp nedeninin) gerekir. Sizinde bu eksiklik nedeninin araştırılması alım eksikliğimi? adet kanamalarının fazla olması, düzensizlik, hemoroid, mide-barsak şikayetleri? Ve önce nedenin düzeltilmesi sonrasında da tedavi yapılması uygun olur. Halsizlik, çarpıntı konsantrasyon bozukluğu gibi şikayetleriniz kansızlığınıza bağlı. Bunun düzeyinin bakılması eğer çok düşükse parenteral (damardan tedavi) tedavi ile başlanıp sonra ağızda hapa geçilerek en az 6 ay süreyle ilaç kullanmanız gereklidir. Bir iç hastalıkları hekimine başvurmanızda fayda var. Demir ilacı yemeklerden 2 saat önce veya 2 saat sonra alınması gereklidir. Ayrıca süt, çay, kahve ve yoğurt gibi gıdalar demirin barsaklardan emiliminde bozukluk yapacağı için bu tür gıdalarla beraber alınmamalıdır. Demir ilacı şişkinlik ve bulantı gibi mide yan etkilerine neden olabilir. Geçmiş olsun.

Bu cevap sizi memnun etti mi?

       

İlgili Diğer Sorular
Soruyla İlgili Yazılar
Aşırı Stres Hormon Dengesini Bozuyor
Aşırı Stres Hormon Dengesini Bozuyor
Bitkilerin Yardımıyla Sigaraya
Bitkilerin Yardımıyla Sigaraya 'Elveda' Deyin
Çocuklarda Kansızlık Sorununu Önemseyin!
Çocuklarda Kansızlık Sorununu Önemseyin!
Enerjinizi Artırma Zamanı
Enerjinizi Artırma Zamanı
İngiltere
İngiltere'de Eşcinseller Kan Bağışı Yapabilecek
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss
120 yaş hayal değil
130 bin sağlık çalışanına lisans tamamlama hakkı
Metropol yaşamında hayatı kolaylaştırıcı 10 altın öneri
Çocuğunuz gece öksürüğü yaşıyorsa dikkat
Çocuğunuzun daha zeki olması elinizde
Yeşil mercimek zayıflatıyor
Kışa sağlıkla girin
Kızartma ve hamur işleri kilo aldırmıyor
Ebegümecinin faydaları neler?
Öğrenilmiş çaresizlikten nasıl kurtuluruz?
Mucize meyve: kamkat

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Özel Günleri Rahat Geçirmenin Yolları
Özel Günleri Rahat Geçirmenin Yolları
Karaciğeri Temizleyen Yiyecekler
Karaciğeri Temizleyen Yiyecekler
Hindistan Cevizi Nelere İyi Gelir?
Hindistan Cevizi Nelere İyi Gelir?
Kırmızı Narın Mucizevi Faydaları
Kırmızı Narın Mucizevi Faydaları

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Grip Nasıl Tedavi Edilir? Grip Nasıl Tedavi Edilir? Sağlık Video Kepçe Kulak Ameliyatı İçin En Uygun Zaman Kepçe Kulak Ameliyatı İçin En Uygun Zaman
Sağlık Video Katarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz Gerekenler Katarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz Gerekenler Sağlık Video Hipertansiyon Hakkında Bilinmeyenler! Hipertansiyon Hakkında Bilinmeyenler!

 

[Hata Bildir]