Hocam iyi günler, vücutta oluşan enfeksiyon nedeniyle uygulanan yoğun antibiyotik tedavisi neticesin...

Hocam iyi günler, vücutta oluşan enfeksiyon nedeniyle uygulanan yoğun antibiyotik tedavisi neticesinde bağırsak flora bozukluğu vuku buldu. Antibiyotik kullanımının son dönemlerinden (son 10 gün) itibaren her yemek sonrası 2-3 saatlik süre sonunda bel bölgesinde yoğun ateşlenme oluşmaya başladı. Ben bunu tamamen diğer hastalığın belirtisi olarak gördüğüm için antibiyotik tedavisine devam ettim. Tedavinin bitmesinin sonrasında antibiyotiğe bağlı 2 gün süren ishal geçirdim. Ve aynı dönemlere tekabül eden süre zarfında kalbimle ilgili extrasistol, sol göğüs ağrısı, genel huzursuzluk, uyku sorunları, nabız düşüklüğü, nabız atışlarını yoğun şekilde hissetme, genel durum bozukluğu yaşamaya başladım. Dahiliye uzmanına görünüp özellikle böbreklerle ilgili iltihap riskine karşı yapılan gerekli kan tahlillerim normal çıktı. Tiroid değerleri, karaciğer testleri de normaldi. Daha sonra okuduğum bir makale neticesinde antibiyotik kullanımına bağlı flora bozukluğu yaşadığımı anladım. Ve buna yönelik beslenme diyeti uyguladım. Sonuç aldım. Durumum giderek düzeldi. Sorum: Ancak bu düzelmenin ardından 10 gün geçmiş olmasına rağmen gün içinde zaman zaman yemeklerden 2-3 saat sonra diz ve baş arası bölgede ateşlenme, bazen kendiliğinden gelen yine aynı bölgede ateşlenme ve yemek sonrası düzelme gibi bir durum hasıl oldu. Ayrıca hala bir miktar kalp atışlarını hissetme durumu devam etmekte. Mantar oluşumuna istinaden gaita kültürü ve gaita da gizli kan testleri ve açlık kan şekeri ölçümleri yaptırdım. Sonuçlar normal. Bağırsak faaliyetlerim normal ve ender görülen küçük batmalar dışında herhangi bir sorunum yok. Sadece gaitanın ishal şeklinde olacağı hissi oluyor ancak gaitada normal rengi ve görünümünde. Acaba bu ateşlenmeler nedeniyle bir gastroenteroloji uzmanına gitmeli miyim ve mantar, mikrop ya da bakteri riskine karşı tahlil, endoskopi ya da kolonoskopi yaptırmalı mıyım? Ayrıca bağırsak florasını düzenleyici bir ilaç tavsiyeniz olabilir mi? Cevap için şimdiden teşekkür ederim iyi çalışmalar.

Uzm.Dr. alper canpolat Cevabı:

Gastroenteroloji doktoruna gitmelisiniz. Endoskopi yaptırın ama kolonoskopi yaptırmayın. Probiyotik öneriyorum.

Bu cevap sizi memnun etti mi?

       

İlgili Diğer Sorular
Soruyla İlgili Yazılar
Vücutta Oluşan Sıvı Kaybı ve Ateşe Dikkat
Vücutta Oluşan Sıvı Kaybı ve Ateşe Dikkat
Midemiz neden guruldar?
Midemiz neden guruldar?
Aşırı Stres Hormon Dengesini Bozuyor
Aşırı Stres Hormon Dengesini Bozuyor
Bitkilerin Yardımıyla Sigaraya
Bitkilerin Yardımıyla Sigaraya 'Elveda' Deyin
Enerjinizi Artırma Zamanı
Enerjinizi Artırma Zamanı
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss
Uykusuzluk Bağırsaklarda Kötü Bakterilere Yol Açıyor
Soğuk Hava Yüz Felci Riskini Artırıyor
Kuş Gribi Kabusu Geri Mi Dönüyor
Beyin Tümörüne Karşı Genetiğiyle Oynanmış Bakteri
Kalp Hastasına Sahte İlaç Verdiler
Hayvanlar İçin Modern Hastane
Kalp Hastalarına Soğuk Hava Uyarısı
Halepli 350 Kilo Ağırlığındaki Genç Kıza Yardım Eli
Doğum Kontrol Hapını Kullanırken Dikkat
Kanser Tedavisinde Yeni Umut
Kansersavar Besin Brokoli

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler

'Ölümden Başka Her Derde Deva' Besin: Çörek Otu
Lahananın Bilmediğiniz Faydaları
Lahananın Bilmediğiniz Faydaları
Dişleriniz İyi Çiğneyemiyorsa Erken Bunayabilirsiniz
Dişleriniz İyi Çiğneyemiyorsa Erken Bunayabilirsiniz
Rüyalarımızın İçeriğini Etkileyen Faktörler
Rüyalarımızın İçeriğini Etkileyen Faktörler

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? | İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? | İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]