Midemde Ağrı ve Kramplar Var. Ne Yapmam Gerekiyor?

Merhaba, yaklaşık 4 gündür midemde ağrılar ve kramplar var. Ara sıra midemden şikayetim oluyordu ama hemen geçiyordu. Neden kaynaklandığının biliyorum aslında. Aç karnına makarna salatası yemiştim. İçinde küçük soğan (konserve), patlıcan közü (konserve), sarımsaklı yoğurt gibi şeyler vardı. Yedikten 1 saat sonra şiddetli bir ağrı ve şişkinlik hissettim. İlk 2 gün doğum sancısı gibiydi, ağrı hiç dinmiyordu. Sonra gaz oluşumu oldu ve onlar da şiddetli kramplara neden oldu. Bir müddet yemek yiyemedim. Şimdi de yemek yediğimde hafif bir ağrı ve kramp hissediyorum. Midemde sürekli gaz var, geğirmeler rahatlatmıyor. Ne yapmam lazım? Bu ağrıların bu kadar uzun sürmesi normal mi?
Teşekkür ederim.

Uzm.Dr. Orhan Coşkun Cevabı:

Karın şişkinliği, genellikle bağırsakların çalışmalarında bozukluk olmasına bağlıdır ve bunun da en sık görülen nedeni İrritabl Bağırsak Sendromu veya Spastik Kolon denilen durumdur. Bu kişilerde, bağırsak hareketlerinde düzensizlik vardır ve bunun sonucunda bağırsak çalışması bozulmuştur. Karnın sol üst kenarındaki bölgesinde gaz sıkışması oluşur ve böylece karın üst kısımlarında (özellikle sol üst kısımda) rahatsızlık, adale spazmı, şişkinlik, ağrı (bıçak saplanır gibi) şikayetleri meydana gelir. Ayrıca çok yağlı gıda yendiğinde de mide boşalması gecikir ve kişiler şişkinlik ve rahatsızlık hissi duyabilirler.

'Büyük Lokmalar da Şişkinliğe Sebeptir'

Yiyeceklerin hızlı ve iyi çiğnenmeden yenmesi, asitli içecekler, hareketsizlik de karında şişkinlik şikayetine neden olur. Yutulan havayı azaltmak için yemekleri küçük lokmalar halinde ve yavaş yavaş yemek gereklidir. Gaz yakınmaları diyet düzenlemesi ile geçmiyor ise Antiasitler, Sindirim Enzimleri, Karbon Preparatları ve bağırsak çalıştırıcı ilaçlar kullanılabilir.

Muhtemelen bu yakınmanızın sebebi Gastrit'te olabilir. Gastrit, mide mukozasının tahriş olmasıdır. Gastrit, akut veya kronik olabilir. Kronik gastritin en sık görülen nedeni Helikobakteri Pylori adında bir bakteriye bağlıdır. Aspirin ve Antienflamatuar ilaçlar da, midenin koruyucu mekanizmalarının zayıflamasına yol açarlar. Böylece mide asit ve diğer saldırgan faktörlere karşı duyarlı hale gelir ve hasar oluşmasına (gastrite) neden olurlar. Sizin bir iç hastalıkları doktoruna başvurmanız, ayrıntılı bir hikayenizin alınması ve muayene yapılması gereklidir.

Geçmiş olsun.

Bu cevap sizi memnun etti mi?

    

İlgili Diğer Sorular
Soruyla İlgili Yazılar
Şeker Bayramına Özel Diyet
Şeker Bayramına Özel Diyet
3 günlük hızlı yağ yaktırıcı diyet listesi!
3 günlük hızlı yağ yaktırıcı diyet listesi!
Bu sebzeler şifa deposu
Bu sebzeler şifa deposu
Hızlı diyet daha kalıcı
Hızlı diyet daha kalıcı
Bu besinlerle hayata bağlanın
Bu besinlerle hayata bağlanın
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞFacebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİTüm HaberlerSağlık Haberleri Rss
Bu hastalık 23 milyon kişiyi öldürecek
Bu sebzeler şifa deposu
Erkeklik hormonu saçları döküyor
Kronik ağrılardan kurtulmanın yolu
Hızlı diyet daha kalıcı
Varis hastalığı olanlar dikkat
Bu besinlerle hayata bağlanın
Yaşlanma sürecini hızlandırıyor
Öfke hasta ediyor
Yılda 300 bin kişi buna yakalanıyor
Elinizi doğru yıkıyor musunuz

FOTO GALERİTüm Foto Galeriler
Cinsel hayatı olumsuz etkiliyor!
Cinsel hayatı olumsuz etkiliyor!
Meme kanserinden korunmanın yolları
Meme kanserinden korunmanın yolları
Yeni sanal hastalık: FOMO
Yeni sanal hastalık: FOMO
Bu yiyecekler kilo aldırıyor!
Bu yiyecekler kilo aldırıyor!

SAĞLIK VİDEOLARITüm Videolar
Sağlık VideoKepçe Kulak Ameliyatı İçin En Uygun ZamanKepçe Kulak Ameliyatı İçin En Uygun ZamanSağlık VideoKatarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz GerekenlerKatarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Sağlık VideoHipertansiyon Hakkında Bilinmeyenler!Hipertansiyon Hakkında Bilinmeyenler!Sağlık VideoDiş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır?Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır?

 

[Hata Bildir]

 

 

 

TWITTER'DA
TAKİP ET
twitter.com/Hastanecomtr