Hamilelik Sonrası; Karın Sarkması!

Hamilelik Sonrası; Karın Sarkması!

Karnın sarkma ihtimali, her anne adayının hamilelik döneminde yaşadığı en önemli sıkıntılardan biridir.

Bir yandan güzel bir mutluk yaşayacak olan anne adayı, bir yandan da vücudunun eski formunu kaybedeceğini düşünerek mutsuz olmaktadır. Karın sarkmasında genetik faktörlerin de etkisi olduğu bilinmektedir; ancak sarkmanın yaşanması kader değildir. Memorial Ataşehir Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Bölümü’nden Op. Dr. Dilek Aytekin, “Hamilelik döneminde karın sarkmasını önlemenin yolları” hakkında bilgi verdi. 

Karın Sarkması İleri Yaş Ve Çoğul Gebeliklerde Daha Fazladır

Karın bölgesi, kafatası ve göğüs boşluğu gibi kemikle değil, kas dokusu ile çevrelenmiş olduğundan karın boşluğunuzun esneyebilmesine olanak verir. Hamilelik sırasında büyüyen rahim ile karın içi basıncı artar.

Normal sınırlarda, karın içi basıncı artıkça karın kasları gevşeyip, basıncı azaltmaya çalışır. Karın içi basıncının aşırı artığı durumlarda, karın kasları baskı altında kalır ve bu basıncın daha da yükselmesini engellemek için genişleyip deforme olur. Kaslar deforme oldukça, cilt esnekliğini kaybeder ve çatlaklar oluşur. Yaşın ilerlemesi dokuların esnekliğinin azalması açısından kaçınılmaz bir durumdur.

Günümüzde ileri yaş hamilelikleri ve çoğul gebelikler artmıştır. Çoğul gebelik ile dünyaya gelecek bebek sayısının artması, hamileliğinde oluşan deformasyonun daha fazla olmasını sağlayabilmektedir.

Hamileliğe Kilolu Başlamak Dezavantaj

Son zamanlarda genç ve doğurganlık çağındaki kadınlarda obezite sık görülmektedir. Anne adaylarının fazla kilo ile başladıkları hamileliklerine, olması gerekenden çok daha fazla kilo alarak devam etmeleri doğum sonrası bu kiloların verilmesini zorlaştırabilir. Doğum sırasında herhangi bir problem yaşanmamış olsa dahi, annenin vücudunda geri dönüşsüz estetik sorunlar oluşturabilmektedir.

Ameliyat Olmadan Düzgün Bir Karına Sahip Olmak İçin

Her anne doğum sonrası hemen kilolarını verip, bir an önce eskisi kadar genç ve çekici olmak ister; ama bunu yeniden kazanması baştan önlemlerini almamış ise elbette kolay olmayacaktır. Anne adayının hamile kalmadan önce alacağı ve sonrasında dikkat edeceği birkaç önlem ile düzgün bir karına sahip olmak hayal olmayacak. İşte alacağınız önlemler:

1- Kilo Kontrolünüzü Sağlayın

Öncelikle hamile kalmadan önce ideal kilonuzda olmaya gayret etmelisiniz. İdeal kilo tespitinizde beden kitle indeksinden yararlanılır. Beden kitle indeksi (BKİ), vücut ağırlığının (Kg), boy uzunluğunun metre cinsinden karesine bölünmesiyle hesaplanır. İdeal ağırlığınız ise; ulaşılmak istenen BKİ'nin, boy uzunluğunuzun karesi ile çarpılmasıyla elde edilir.

Hamileliğe ait hipertansif durumların, iri bebekten dolayı oluşacak problemlerin, erken doğumun ve anne karnında bebeğin gelişme geriliklerini dengelemek amacı ile normal BKİ'ye sahipse, anne adayının hamilelikte 11.5-16 kg arasında kilo alması tavsiye edilmektedir.

2- Beslenmenize Ve Sıvı Tüketiminize Dikkat Edin

Beslenmenin hamileliğin seyrinde ve sonucunda önemli oranda etkisi vardır. Önemli olan fazla miktarda yemek ve kilo almak değil, gerekli olan gıdaları dengeli ve yeterli miktarda almaktır.

Hamile bir kadının, hamile olmayan bir kadına göre günde fazladan 300 kaloriye ihtiyacı vardır. Bu da yaklaşık %15'lik bir artış, yani 2300 kalori/gündür. Hamileliğinizde uzmanların önerdiği beslenme şekli; öğünlerinizi artırmanız, tüm temel besin maddelerinden yeterince ve düzenli olarak almanız şeklindedir. Su ve sıvı içeren gıdaları yeterince tüketmeniz, hamileliğinizde pek çok açıdan önemlidir. Hamileliğiniz sırasınca yeterli sıvı almanız, cildinizin nemlenmesini artırır.

Bunun yanı sıra nemlendirici kremler sürerek, cildinize masaj yapmanız kan dolaşımınızı hızlandıracağından, çatlak ve sarkmalarınıza karşı önleminizi almış olursunuz.

3- Egzersiz Yapın

Hamilelik döneminizde yapacağınız egzersizler, uygun sınırlar içinde kilo almanızı sağlamasının yanı sıra, dolaşım sisteminizin daha iyi çalışmasına da katkıda bulunarak, karın cildinizin ve kaslarınızın kanlanmasını artırır.

Yaptığınız düzenli egzersizler, doğum sonrasında da hızla toparlanmanızı ve kendinize gelmenizi sağlar. Aldığınız kiloları daha kolay vermenize katkıda bulunur. Doktorunuzun başka bir uyarısı yoksa hamileliğiniz sırasındaki egzersizlerinize 4. ayınızdan itibaren başlayabilirsiniz.

Sezaryenle doğumunuzu gerçekleştirirseniz, karın hareketlerinize 2 haftadan önce başlamamalısınız.

 

 

08.03.2011 - 5821



Siz de Görüşünüzü Yazın
Bu kısma sadece yorumlar yazılabilir. Soru sormak istiyorsanız buraya tıklayın.
Adınız Soyadınız:
Yorumunuz:
İlgili Diğer Yazılar
Dış görünüş kişilik bozukluklarına yol açıyor
Dış görünüş kişilik bozukluklarına yol açıyor
Estetik değil, mutluluk ameliyatları
Estetik değil, mutluluk ameliyatları
Burcunu Söyle Estetiğini Seç
Burcunu Söyle Estetiğini Seç
Problemlerini Çözmek İçin Estetiğe Başvuruyorlar
Problemlerini Çözmek İçin Estetiğe Başvuruyorlar
Burun Ameliyatları Artık Çok Kolay
Burun Ameliyatları Artık Çok Kolay
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Hindistan Cevizi Nelere İyi Gelir?
Hindistan Cevizi Nelere İyi Gelir?
Kırmızı Narın Mucizevi Faydaları
Kırmızı Narın Mucizevi Faydaları
Viagra
Viagra'dan 100 Kat Etkili İçecek
Makyajsız Güzel Görünmenin Sırları
Makyajsız Güzel Görünmenin Sırları

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Kepçe Kulak Ameliyatı İçin En Uygun Zaman Kepçe Kulak Ameliyatı İçin En Uygun Zaman Sağlık Video Katarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz Gerekenler Katarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Sağlık Video Hipertansiyon Hakkında Bilinmeyenler! Hipertansiyon Hakkında Bilinmeyenler! Sağlık Video Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır? Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır?

 

[Hata Bildir]

 

 

 

TWITTER'DA
TAKİP ET
twitter.com/Hastanecomtr