Alzheimer'den Korunmak İçin Bunları Ye!

Nutrition İstanbul Diyetisyeni Merve Doyranlı, beslenme ile bu hastalıktan korunma yollarını anlattı. ​

Alzheimer'den Korunmak İçin Bunları Ye!

İşte Diyetisyen Merve Doyranlı'dan Alzheimer'den korunmak için 7 kilit nokta;

DOYMUŞ YAĞ VE TRANS YAĞ ALIMINI EN AZA İNDİR!

Doymuş yağlar; genellikler et, süt ürünleri ve hindistancevizi ve palm yağı gibi yağlarda oldukça fazla miktarda bulunur. Trans yağlar ise paketli, kızartılmış, pastane ürünleri ve birçok abur-cubur atıştırmalığın içinde bulunur. Beyin sağlığı için, bu tarz gıdaların tüketimini minimize etmekte yarar vardır.

BİTKİSEL KAYNAKLI GIDALARA DAHA FAZLA YER AÇ!

Hayvansal kaynaklı gıdaların yerine; sebzeler, tam tahıllar, kuru baklagiller ve meyvelere daha fazla yer açın. Bitkisel kaynaklı gıdalar beslenmenizin temelini oluştursun.

GÜNDE 15 MG E VİTAMİNİ GIDALARDAN AL!

E vitamini takviyeler yerine gıdalardan alınmalıdır. E vitamini deposu gıdalar; yağlı tohumlar, kuru yemişler, koyu yeşil yapraklı sebzeler ve tam tahıllardır. Günlük alınması önerilen E vitamini miktarı 15 mg'dır. Örneğin 1 avuç çiğ kuruyemişten bu miktarı rahatlıkla tamamlayabilirsiniz.

B12 VİTAMİNİ!

B12 takviyesini hekim kontrolünde, günlük almanız gereken miktarı mutlaka almalısınız. (Yetişkinler için günde 2.4 mcg.) Kan B12 seviyenizi düzenli aralıklarla kontrol ettirmeyi ihmal etmeyin.

DEMİR VE BAKIR İÇEREN VİTAMİNLERDEN KAÇININ

Bu tarz takviyeleri kullanmadan önce mutlaka doktorunuza bildirin. Doktorunuzun tavsiyesi doğrultusunda önerdiği miktarda kullanmaya özen gösterin.
ALÜMİNYUM İÇERMEYEN ÜRÜNLER KULLAN!
Pişirme kapları, kabartma tozları gibi ürünler alüminyum içerir. Alüminyumun da Alzheimer'da rol aldığı bilinmektedir. Alüminyum içermeyen ürünler kullanın.

HAFTADA EN AZ 120 DAKİKA AKTİF OL

Haftada 3 gün 40 dakikalık hızlı tempolu yürüyüş ile 120 dakikalık hedefinizi tutturabilirsiniz.
Tüm bunların yanında bulmaca çözmek, gazete okumak, dil öğrenmek gibi beyin egzersizleri yapmak ve günlük en az 7 saat kaliteli uyku, Alzheimer'ı önleyen diğer aktivitelerdendir.
Diyetisyen Merve Doyranlı, hastalığa yakalanmadan önce önlemler alarak kişilerin yaşam kalitesi düşmeden ve binlerce liralık sağlık harcamalarına mal olmadan atlatılabileceğini de belirtti.

12.1.2018 - 31112





Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler

'Ölümden Başka Her Derde Deva' Besin: Çörek Otu
Lahananın Bilmediğiniz Faydaları
Lahananın Bilmediğiniz Faydaları
Dişleriniz İyi Çiğneyemiyorsa Erken Bunayabilirsiniz
Dişleriniz İyi Çiğneyemiyorsa Erken Bunayabilirsiniz
Kanserden, Depresyona Her Derde Deva Besin: Yaban Mersini
Kanserden, Depresyona Her Derde Deva Besin: Yaban Mersini

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? | İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? | İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]