İyi Uykunun Sırları!

Yapılan araştırmalara göre yaz aylarında uyku süresi iki saat kısalıyor. İşte sıcak gecelerde uyuyamayanlar için tüyolar.

İyi Uykunun Sırları!

Yazın geç kararan hava ve erken doğan güneş,  gece geç yatmak, aşırı sıcaklar, gürültü ve sinek gibi dış uyaranlar uykuya dalmayı zorlaştırıyor. Azalan veya bölünen uykumuz da sabahları bize yorgunluk olarak geri dönüyor. Aslında basit ama etkili önlemlerle aşırı sıcaklarda deliksiz uyumak mümkün!

Araştırmalara göre kış aylarında dokuz saate varan ortalama uyku süresi kısalıyor, yazın yedi saate kadar düşüyor. Acıbadem Maslak Hastanesi Uyku Bozuklukları Kliniği Sorumlusu Doç. Dr. Çağlar Çuhadaroğlu, deliksiz bir uykunun püf noktalarını özetledi.

Biyoritminize uygun saatlerde yatmanız ve kalkmanız, kaliteli bir uykunun ilk şartı. Bu nedenle uykunuz geldiğinde yatmaya ve uyanmanız gereken saatte de kalkmaya özen gösterin.

Kaliteli bir uyku için oda ısınız 18 - 22 derece arasında olmalı. Doğrudan yatağa vurmayan ve çok gürültü yapmayan bir klima, odanızı serinleterek daha rahat uyumanızı sağlayabilir. Ayrıca cam açılmadığı için gürültü, sinek ve nem riski de azalır.

Yatağınızın yaz - kış mevsimi yönleri varsa, mevsime uygun yüzünü kullanın. Yatak takımlarınızın ter tutabilen, yani pamuklu olmasına da dikkat edin. Eskimiş bir yatakta yatmak da uykunun kalitesini olumsuz yönde etkiler. Bu yüzden yatağınızın ortası çukurlaşmış ve telleri çıkmışsa, yenilemeyi ihmal etmeyin.

Gece uyanmanıza yol açacağı için yatak odanızda televizyon izlemeyin ve bilgisayar kullanmayın. Yatmadan önce zihninizi dinlendiren bir kitap okumak, uykuya dalmanızı kolaylaştırır.

Odanızı yatmadan önce havalandırın. Havalandırılmış odada uykuya dalmak daha kolaydır.

Uykusuz gecelere son vermek için gün içinde üç litreye yakın sıvı için. Bu tüketimin çoğunu yatmadan 1 - 2 saat öncesine kadar yapın. Böylelikle gece su isteğiniz daha az olacak ve tuvalete kalkma ihtiyacınız azalacaktır.

Akşam saatlerinde yiyeceğiniz aşırı miktarda yemek midenizi rahatsız ederek, kaliteli uykuyu engeller. Bu nedenle hafif mönüleri tercih edin. Yatmadan 1-2 saat öncesinde yemek yemeye son verin.

Yatmadan önce ılık bir duş almanızda fayda var. Ilık su gevşemeyi sağlayıp vücut ısısını düşürür. Bunun sonucunda da uykuya rahat girmenizi sağlar. Suyun sıcaklığının çok sıcak ya da çok soğuk olmamasına dikkat edin, vücutta uyarıcı etki yapacağından uykuya geçişi zorlaştırır.

Alkol alımı uyku kalitesini bozar. Bu yüzden alkol tüketiminde aşırıya kaçmayın ve yatmadan iki saat önce içmeye son verin. Uykunun yapısını bozan, uykuya dalmayı güçleştiren kafein içeren çay, kahve ve kolalı içecekleri de akşam saatlerinde aşırı miktarda tüketmeyin.
 
Yürüyüş veya yüzme gibi sporlar vücudunuzun gevşemesine, dolayısıyla iyi bir uykuya zemin hazırlar. Bunun aksine özellikle ağır egzersiz gibi sinir sistemini uyaranlar ise uyku kalitesini bozar. Bu nedenle ağır egzersizlere yatmadan en az üç saat önce son verin.

10.12.2010 - 3408





İlgili Diğer Yazılar
Virüslere karşı mücadelede uykunun önemi
Virüslere karşı mücadelede uykunun önemi
Uyku apnesi kalp ritmini bozabiliyor
Uyku apnesi kalp ritmini bozabiliyor
Uyku apnesi evlilikleri etkiliyor
Uyku apnesi evlilikleri etkiliyor
Gece kabus görmek, gündüz korkularla başa çıkmakta faydalı olabilir
Gece kabus görmek, gündüz korkularla başa çıkmakta faydalı olabilir
Çalışanlara iş yerinde uyku izni verilmeli mi?
Çalışanlara iş yerinde uyku izni verilmeli mi?
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]