Kış Hastalıklarından Korunayım Derken Kilo Almayın!

Soğuk havalarla birlikte gelen kış hastalıklarından korunmak için pek çoğumuz çareyi bal pekmez ya da doğal ürünlere sığınmakta buldu.

Kış Hastalıklarından Korunayım Derken Kilo Almayın!

Şu kadar suya bu kadar bal, sabahları bir kaşık pekmez, porsiyon porsiyon meyve derken kilo almak da kaçınılmaz oldu. Peki hem hastalıklardan korunup hem de kilomuzu korumak mümkün mü?

Memorial Şişli Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Yeşim Çelik konu ile ilgili bilgi verdi.


Kendinizi Bala Ve Pekmeze Vermeyin


Günlerin kısalıp gecelerin uzadığı kış aylarında, ağırlık denetimini sağlamak daha zor olabiliyor. Soğuk hava nedeniyle evde oturmayı tercih ettiğimiz, televizyon karşısında daha çok vakit geçirdiğimiz bir gerçek ve böyle dönemlerde kilo alımları da kaçınılmaz oluyor. Bunun dışında özellikle son dönem de domuz gribi başta olmak üzere birçok grip türünden korunmak için bol miktarlarda tükettiğimiz bal, pekmez gibi besinlerin kalori miktarı yüksektir. Tüketim miktarı arttıkça vücuda alınan kalori miktarı da artacaktır. Bu yüzden bu tür besinleri tüketirken miktarına dikkat etmeniz gerekmektedir.

 

Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirin


Soğuk havalara karşı bağışıklık sistemi, hastalıklara (grip, soğuk algınlığı, bronşit gibi) karşı kendini korumak için yağ yıkımını engeller. Bu durumda kış mevsimini sağlıklı geçirmek için bağışıklık sistemini biraz daha güçlendirmek gerekmektedir. Güçlü bir savunma mekanizmasının temelinde ise yeterli ve dengeli beslenme yer almaktadır. Kış aylarında metabolizmanın yavaşlamasına ek olarak fiziksel aktivitenin azalması da kilo artışına neden olmaktadır. Hormonal değişimlere bağlı olarak sindirim sisteminde kabızlık gibi problemler oluşabilir.


Güne Kahvaltısız Başlanmamalı


Güne sağlam bir kahvaltı ile başlamak metabolizmanızı iyi çalışır duruma getirmek için son derece önemlidir. Kahvaltı ile güne başlamak sizin hem direncinizi koruyacak hem kilo kontrolünde siz yardımcı olacak hem de metabolizma hızınızın yavaşlamasını engelleyecektir.


Soğuk Havada Çok Susamasanız da Mutlaka Su İçin


Su vücudumuzdaki bütün metabolik reaksiyonların temel direğidir. Kışın su kaybımız daha az olduğu için susama hissimiz azalır, ancak su ihtiyacımızı yine de karşılamamız gerekmektedir. Kışın metabolizmanızı çalıştırmak için susamasanız bile günde 2-2,5 ( 10-14 bardak) litre su tüketilmesi gerekmektedir.


Soğuk hava nedeniyle kışın favori içecekleri genellikle sıcak içeceklerdir. Sıcak içecek olarak genellikle kafein- tein içeriği yüksek olan çay- kahve tercih edilmektedir.  Bu konuda bizim önerimiz bitki çaylarını tercih edilmesidir. Kuşburnu çayı  C vitamini içerdiği için, rezene çayı gaz sorunlarına iyi geldiği için tercih edilebilir.


A Ve C Vitaminleri Kışın En İyi Dostunuz Olsun


Kış sebzeleri ve meyveleri de bu konuda bize yeterli oranda A ve C vitamini sağlayacaktır. Narenciye ( portakal, mandalina, greyfurt ) , havuç, kivi, lahanagiller ( karnabahar, lahana, brokoli, Brüksel lahanası ) , yeşil yapraklı sebzeler (maydanoz, tere, ıspanak ) A ve C vitamininden zengin besinlerdir.


Gerek günlerin kısalması gerekse havaların soğuması ile birlikte fiziksel aktiviteler azalmaktadır. Lifli besinlerin tüketiminin de azalması sonucu kabızlık sorunu kendini göstermektedir. Bu nedenle kış mevsiminin vazgeçilmez yiyeceklerinden kuru baklagillerin, kepekli tahılların (esmer ekmek, bulgur, kepekli makarna / pirinç / erişte / un) ve özellikle C vitamininden zengin sebze ve meyvelerin tüketimine ağırlık verilmelidir.


Hastalıklardan Korunma Ve Kilo Kontrolü İçin Öneriler



  • Asla öğün atlamayın. Az ve sık beslenmeyi alışkanlık haline getirin.

  • Günlük en az 8 bardak su için. Kış aylarında su tüketimi göz ardı edilebiliyor.

  • Havanın güzel olduğu günleri fırsat bilin ve yürüyüşlere çıkın. Soğuk ve yağışlı günlerde kapalı ortamda yapabileceğiniz aktiviteler belirleyin.

  • Gece atıştırmalarınızı kontrol altına alın. Televizyon karşısında tüketilen abur cuburlardan uzak durun. Bir iki adet meyve, 8-10 adet fındık veya 2-3 ceviz içi akşam yemeğinden sonra yapabileceğiniz sağlıklı ara öğün seçenekleridir.

  • Soğuk algınlığı, grip gibi pek çok hastalığa yakalanmamak içi bağışıklık sisteminin güçlü olması gerekmektedir. Her gün mutlaka sebze ve meyve tüketin.

25.10.2010 - 2742



İlgili Diğer Yazılar
"Grip sezonunda kalabalıktan uzak durmalıyız"
"Grip sezonunda kalabalıktan uzak durmalıyız"
Bakan Koca: Mevsimsel grip vakalarında düşüş oldu
Bakan Koca: Mevsimsel grip vakalarında düşüş oldu
Griple mücadelede
Griple mücadelede 'ozon terapi' önerisi
Koronavirüs, dünyada 106 can aldı
Koronavirüs, dünyada 106 can aldı
Her grip domuz gribi değildir!
Her grip domuz gribi değildir!
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Meksika
Meksika'nın Kim Kardashian'ı kalça büyütme ameliyatı sonrası hayatını kaybetti
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]