Kredi Kartları Sağlığımızı Bozuyormuş!

Türkiye'deki Ailelerin Eğitim İhtiyacı Analizi'ni içeren araştırma sonuçlarına göre, katılımcılar ailelerin ekonomi alanında en büyük sorununu "aşırı tüketim", "lüks talepler" ile "kredi kartı kullanımı" olarak sıralandı.

Kredi Kartları Sağlığımızı Bozuyormuş!

Araştırma, insanların sahip oldukları kredi kartları nedeniyle gelirlerinin çok daha ötesinde alışveriş yaptığını ve bunun sonucunda aile ekonomisinde ciddi sorunlar yaşandığını ortaya çıkardı. Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Türkiye'de Ailelerin Eğitim İhtiyaçları Analiz Raporunu sonuçlandırdı.


TÜİK tarafından belirlenen örneklem çerçevesinde 7 bin hanede derinlemesine ve grup görüşmesiyle oluşturulan rapor kapsamında çalışmalar, Adana, Ankara, Bursa, Erzurum, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Konya, Malatya, Samsun, Tekirdağ ve Trabzon'un olduğu 12 bölgede gerçekleştirildi. Araştırmada, Türkiye'deki tüm ailelerin yansıtılması konusuna ayrıca önem verilerek, araştırmaya katılan aileler eğitim ve gelir durumları gibi ayrı kategorilerden de oluşturuldu. Rapor, ekonomi, Hukuk, Sağlık, İletişim, Medya ve Ailede eğitim başlıkları altında ailelerin ihtiyaç duydukları konuları belirleme amacıyla oluşturuldu.


Rapora göre, ailelerin yarısından biraz fazlası ekonomi konusunda kendilerini yeterli görüyor. Araştırmaya katılan ailelerin yüzde 40'ı ekonomi konusunda yetersiz veya kısmen yeterli olduklarını düşünüyor. Ancak buna karşın ailelerin büyük bölümü ekonomi konusunda düzenlenecek eğitimlere katılma konusunda isteksiz olduklarını belirtiyor. Katılımcıların sadece dörtte biri ekonomi konusunda düzenlenecek bir eğitim programına katılmak istiyor.


Aileler, ekonomi alanında en çok sigortalı yaşam, gelirlerin tasarrufu ve yatırım konularında eğitime katılma ihtiyaçları olduğunu ifade ediyor. Araştırma, ailelerin bilinçli alışveriş ve enerji tasarrufu gibi konularda diğer konulara göre daha bilinçsiz oldukları ve gelir gider dengesi kurmada zorlandıklarını ortaya koydu. Gelir düzeyi daha yüksek aile fertleri ekonomi konularında kendilerini daha yeterli görürken, alt gelir grubundaki aile fertleri ise daha yetersiz görüyor.


Ekonomi konusunda çiftçiler ve işsizler kendilerini memurlar, ev hanımları, işçiler ve serbest meslek sahiplerine göre daha yetersiz hissediyor. Memurlar kendilerini en yeterli hisseden grup olarak görülüyor. Medeni duruma göre incelendiğinde ise bekarlar ve sözlü-nişanlı gruptaki katılımcılar diğerlerine göre kendilerini ekonomi konusunda yetersiz görüyor. 


Araştırma sonuçları, özellikle evlenme hazırlığındaki bireylerin ekonomik anlamda bir çok sorunla karşı karşıya kaldığını gösteriyor. Sağlıklı bir evliliğin yapılması için iyi bir gelire sahip olmanın önemine işaret edilen araştırmada, katılımcı parçalanmış aile fertlerinin de evliliklerinin en çok ekonomik sorunlardan dolayı bozulduğunu ifade ettikleri aktarıldı. Ailedeki çocuk sayısı dikkate alınarak yapılan analizde, ekonomi konusunda en çok 2 çocuklu ailelerin kendilerini yeterli gördüğünü, en az yeterli gören grubun ise 4 ve daha fazla çocuklu aileler olduğunu kaydedildi.


Ayrıca büyükşehirlerde köye doğru gidildikçe ailelerin kendilerini yeterli görme oranları da düşüyor. Araştırmaya göre Orta Anadolu, Kuzeydoğu Anadolu, Doğu Anadolu, Batı Karadeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri kendilerini daha yetersiz görürken, Marmara, Ege ve Akdeniz bölgelerindeki katılımcılar daha yeterli görüyor.


Katılımcıların görüşlerine göre ailelerin ekonomi alanında en büyük sorunu aşırı tüketim, lüks talepler ve kredi kartı kullanımı olarak sıralanıyor. Görüşmeye katılanların en çok vurguladıkları nokta, insanların sürekli alışveriş yapma eğiliminde olması ve bunu yaparken de kredi kartı kullanmaları. İnsanların artık lüks ile ihtiyaç arasındaki ayrımı yapamaz hale geldikleri belirtiliyor. Aile ekonomisi açısından ikinci büyük sorun kredi kartlarının aşırı ve bilinçsiz kullanımı.


Araştırma sonuçlarına göre, insanlar sahip oldukları kredi kartları nedeniyle gelirlerinin çok daha ötesinde alışveriş yapıyor ve bunun sonucunda aile ekonomisinde ciddi sorunlar yaşanıyor. Aileler, ekonomik anlamda yaşadıkları sorunların bir nedenini de reklamlar olarak gösteriyor. Reklamlar aileler tarafından tüketimi körükleyen en önemli unsurlardan biri olarak görülüyor. Reklamların insanların sürekli yeni ürünleri almaya teşvik ettiği ve insanlara ihtiyacı olmayan şeyleri ihtiyaçmış gibi gösterdiğine vurgu yapılıyor.


Araştırma, özellikle büyük kentlerde yaygınlaşan alışveriş merkezlerinin insanların tüketim alışkanlıklarında değişime yol açtığını gösteriyor. Katılımcılar, dev alışveriş merkezlerinin insanları daha çok tüketime yönlendirdiği görüşünde. Ailelerin gelir gider dengesi kuramamasının sadece gelir yetersizliğinden kaynaklanmadığını da ortaya koyan araştırmaya göre, yeterli gelire sahip olan aileler de gelir gider dengesi kuramıyor. Bu durum insanların hep gelirlerinin daha üstünde harcama eğiliminde olduklarından kaynaklanıyor.

23.5.2011 - 7450



İlgili Diğer Yazılar
Arkadaşa Danışmak ile Psikoloğa Danışmak Arasındaki Farklar
Arkadaşa Danışmak ile Psikoloğa Danışmak Arasındaki Farklar
Babalar Da Lohusa Oluyor
Babalar Da Lohusa Oluyor
Dünyaca Ünlü Yıldızlar Aslında Birer Kronik Hasta
Erkek Evlat Nasıl Yetiştirilmeli?
Erkek Evlat Nasıl Yetiştirilmeli?
Gençlik Hormonu "Melatonin"
Gençlik Hormonu "Melatonin"
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]