Sınava Girmeden Önce Bu Yazıyı Okuyun!

Sınava Girmeden Önce Bu Yazıyı Okuyun!

Sınava girmeden önce heyecanlanmaya başladığınızı fark ettiğinizde, diğer öğrencilerin de bunu yaşadığını ve bunun doğal olduğunu, hatta sınavda başarılı olabilmek için bu heyecanın gerekli olduğunu unutmayınız.

Uzman Diyetisyen M.Turgay Köse
Etik Diyet Kliniği
0212 240 31 64

Yapılan bilimsel çalışmalar, algılamayı arttıran ve hafızayı güçlendiren bazı besinlerin olduğunu ortaya koymuştur: Avokado, havuç, ısırgan otu, yaban mersini, limon, balık, etler, yağlı tohumlar (fındık, yerfıstığı, badem ve ceviz), yumurta, süt, yoğurt, kepekli tahıllar ve pekmez gibi.

  •  Yatma ve kalkma saatlerinizin düzenli olmasına özen gösteriniz. Günde 8 saat kadar uyumaya çalışınız.
  •  Sınava gireceğiniz okulu hatta sınav salonunu önceden mutlaka görünüz.
  •  Sınavdan önceki akşam ılık bir duş alınız. Aynı zamanda uyumanızı kolaylaştıracaktır.
  •  Sınava giderken rahat ve hava koşullarına uygun kıyafetler giymeye özen gösteriniz.
  •  Geçmişteki başarısızlıklarınızı asla aklınıza getirmeyin, olumsuz düşünmeyiniz.

Sınav Yaklaşırken Neler Yapılmalıdır?

  •  Çok önemli bir sınırda olunabilir, kabul. Ancak panik yapmaya gerek yok, dünyanın sonu gelmemektedir.
  •  Gelecekte kişiyi bekleyen yaşantıda öncelik yine hep“sağlık” olacaktır. Sağlıklı bir yaşamın temeli yeterli ve dengeli beslenmekten geçmektedir.
  •  Beslenme, beyin gelişimi ve hafızayı etkilemektedir. İnsan hafızası, zekası ve konsantrasyonu üzerine etkisi büyüktür. Amaç asla“karın doyurmak” olmamalıdır.
  •  Besin çeşitliliğine önem verilmeli, tek tip beslenmekten kaçınılmalıdır.
  •  Düzenli olarak kahvaltı yapma alışkanlığı kazanmalı ve asla öğün atlanmamalıdır. 
  •  Dışarıda ve açıkta satılan besinleri sindirim rahatsızlıkları ve zehirlenmeye yol açmaması adına tercih edilmemelidir. 
  •  Haftada 2-3 kere balık yemeye özen gösteriniz (özellikle sardalye ve ton balığı).

Sınava 1 Gün Kala!

Erken saatlerde iyi bir kahvaltı ile güne başlanmalıdır. 

Temiz havada yürüyüş yapılmalıdır.

Eve gelince meyve gibi küçük bir ara öğün alınmalıdır.

Asla ders notlarına bakıp tekrar yapılmamalı, hafif bir müzik eşliğinde dinlenilmelidir.

Etli sebze yemeği, yoğurt, ekmek, salata gibi çeşitli besin gruplarının yer aldığı öğle yemeğinin ardından balık tutmak gibi bir hobi ile uğraşmak, arkadaşlarla gezmek veya sosyal bir aktivite keyif verici olabilir. Asla son gün eve kapanmayınız. 

Günler de uzadığı için ikindi vakti sandviç ve ayran, dondurma, tost ve taze sıkılmış meyve suyu gibi bir ara öğün almayı ihmal etmeyiniz. 

Akşam ızgara, buğulama veya fırında balık, bol yeşillik ve ekmek şeklinde bir yemek yiyerek dinlenmek, yatmadan ise muz ile süt, çilek ile yoğurt gibi ara öğün almak son derece sağlıklı ve dengeli olacaktır.

Kurubaklagiller gibi gaz yapan besinlerden kaçınılmalıdır.

Sınav Sabahı Neler Yapılmalıdır?

  •  Kahvaltı mutlaka evde yapılmalıdır, poğaça veya tost ile geçiştirmek önerilmemektedir.
  •  Çay, kahve, gazlı içecekler gibi kafeinli içecekler yerine, kuşburnu, ıhlamur, adaçayı gibi bitki çayları veya taze sıkılmış meyve suları tercih edilmelidir.
  •  Yumurta, peynir, zeytin, pekmez, ceviz, esmer ekmek, domates, salatalık, yeşil biber, maydanoz veya taze ya da kuru meyveden oluşan zengin bir kahvaltı gayet uygun olacaktır. 
  •  Alışık olunmayan bir besin denenmemelidir. 
  •  Şekerli, yağlı ve aşırı tuzlu besinlerden kaçınılmalıdır.
  •  Kan şekerinizde dalgalanma yaratmaması için, sınav öncesi kesinlikle şeker ve şekerli bir besin (örnek olarak; çikolata) tüketilmemelidir.
  •  Sınav esnasında yanınızda mutlaka su, kuru meyve, kağıt mendil, yumuşak uçlu 2 adet kalem, kalemtraş, silgi, sınava giriş belgesi, fotoğraflı bir kimlik ve saat bulundurunuz. 
  •  İnanmak başarmanın yarısıdır. Asla karamsar olmayınız.

 

13.03.2011 - 5911



Siz de Görüşünüzü Yazın
Bu kısma sadece yorumlar yazılabilir.Soru sormak istiyorsanız buraya tıklayın.
Adınız Soyadınız:          Email Adresiniz:
Yorumunuz:
 
Resim kontrol
İlgili Diğer Yazılar
Bebeklerde Solunum Yolu Hastalıkları
Bebeklerde Solunum Yolu Hastalıkları
Geleceğin Çocuk Bakıcıları; Ekranlar!
Geleceğin Çocuk Bakıcıları; Ekranlar!
Çocuğunuz Kilo Kaybediyor ve Sürekli Öksürüyorsa Dikkat
Çocuğunuz Kilo Kaybediyor ve Sürekli Öksürüyorsa Dikkat
Anne Baba Düşmanlığının Temeli Oidipal Dönem
Anne Baba Düşmanlığının Temeli Oidipal Dönem
Kaygı Çocuklarda Özgüveni Etkiliyor!
Kaygı Çocuklarda Özgüveni Etkiliyor!
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞFacebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİTüm HaberlerSağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİTüm Foto Galeriler
Zihninizi Sekse Nasıl Hazırlarsınız?
Zihninizi Sekse Nasıl Hazırlarsınız?
ABD
ABD'li Ofis Çalışanlarının Öğle Yemekleri
Zayıflatan Ayran
Zayıflatan Ayran
Cinsel Hayatınıza Hareket Katın
Cinsel Hayatınıza Hareket Katın

SAĞLIK VİDEOLARITüm Videolar
Kepçe Kulak Ameliyatı İçin En Uygun ZamanKepçe Kulak Ameliyatı İçin En Uygun ZamanKatarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz GerekenlerKatarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Hipertansiyon Hakkında Bilinmeyenler!Hipertansiyon Hakkında Bilinmeyenler!Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır?Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır?

 

[Hata Bildir]

 

 

 

TWITTER'DA
TAKİP ET
twitter.com/Hastanecomtr