1 Dakikada Daha Uzun Yaşamanın 5 Formülü!

Yaşam süremizi uzatmak ve genel sağlığımızı korumak için 1 dakikadan daha az bir süre içinde uygulayabileceğimiz 5 maddeyi, Dr.Öz açıklıyor.

1 Dakikada Daha Uzun Yaşamanın 5 Formülü!

Elbette sonsuza kadar yaşayamazsınız. Ancak, daha uzun ve daha sağlıklı yaşamak için yapabileceğiniz birçok şey var. Ve yapabilecekleriniz, düşündüğünüzden daha kolay.  İşte işin iyi tarafı: bütün bu alışkanlıklar bir dakikadan bile az sürede yapılabilir.

Yumurta Tüketin

Yumurta hem güçlü bir protein kaynağıdır hem de size pahalıya mal olmaz. Birçok insan yumurta tüketmenin kan kolesterolü seviyesini artırdığını düşünüyor ancak bu doğru değil.

Yumurta bir B vitamini olan kolin içeriyor ve kolin beyindeki iltihaplanmayı azaltarak Alzheimer hastalığına yakalanma riskini azaltıyor.

Günde iki yumurta yemek günlük protein ihtiyacınızın %26’sını karşılar ancak günlük önerilen kalori miktarının %10’undan daha azını içerir. Bu yüzden yumurta kilo vermenize de yardımcı olabilir.

Protein bombası yumurta kemiklerinizi korur ve vücudunuzu kuvvetlendirir.

Yumurta sarısındaki antioksidan ve diğer besin maddeleri körlüğün başlıca sebebi olan maküler dejenerasyonu önlemeye yardımcı olur. Aynı zamanda retinayı güneşin UV ışınlarına karşı korur.

Öneri:  Yarım düzine yumurtayı hafta başından haşlayın. Her gün bir tane tüketin ve sağlığınız için doğru bir adım daha atmış olun.

Krom Polinikotinat Alın

Uzmanlar, 2050 yılına kadar her 3 Amerikalıdan 1’inin şeker hastası olacağını tahmin ediyor. Bu kronik hastalığı önlemede krom polinikotinatın hayati önem taşıyan bir besin takviyesi olduğu ortaya çıktı. Araştırmalara göre bu mineral insülin üretimini düzenlemeye, kan şekeri seviyesini düşürmeye ve zararlı etkilerine karşı korumaya yardımcı oluyor.

Öneri:  Günde 200 mikrogram krom polinikotinat alın.

Kalp Atış Hızınızı Her Gün Kontrol Edin

Her gün kalbinizin atış hızını kontrol ederek kendinizi kalp krizi veya felç riskine karşı koruyabilirsiniz. Sayım işlemi ise çok basit: işaret ve orta parmağınızı tam başparmağınızın altından, el bileği kemiğinize yerleştirin. 10 saniye boyunca atışları sayın. Bu sayıyı 6 ile çarparak dinlenme halindeki nabzınızı elde edersiniz. Örneğin, 10 saniye içinde 6 kalp atışı saydıysanız ve 6 ile çarparsanız, bu dakikada 36 atışa denk gelir.

Yetişkinler için ortalama dinlenik kalp atışı dakikada 60-80 arasındadır. Eğer bayansanız ve dinlenme halindeki nabzınız 90’ın üzerindeyse bir kalp rahatsızlığından dolayı ölme riskiniz 3 kat daha fazladır.

Yeni bir araştırmaya göre, kalp atış hızınız ayda 10 atışın üzerine çıkmaya devam ediyorsa, kalp hastalığı riskiniz %16 artıyor.

Öneri: Dinlenir haldeki nabzınızı her sabah yataktan kalkmadan önce ölçün. Eğer yüksekse veya her ay artmaya devam ediyorsa, doktorunuza başvurun.

Yediklerinize Pancarı Ekleyin

Yeşil sebzeleri tüketiyorsunuz, tamam. Ancak kırmızılara da yer vermeniz gerekiyor. Pancar, o güzel renginden çok daha fazla şey sunuyor. Kan damarlarının genişlemesine yardımcı olarak vücut boyunca kan akışının düzenlenmesini sağlıyor. Ayrıca vücuda oksijen sağlanmasına yardımcı olan ve anemiyi (kansızlık) önleyen demir bakımından zengindir.

Öneri: Pancar suyunuza, havuç, maydanoz ve elma da ekleyerek her gün içebilirsiniz. Yapımı da hem basit hem de masrafsızdır.

Kendinize Masaj Yaparak Stresten Kurtulun

Stres, vücudunuzun her bölümüne zarar verebilir ve kronik hastalıklara neden olabilir. Özellikle kadın olmak üzere birçok insan stresi ve gerginliği başlarında ve yüzlerinde tutuyor.

İşte kendi kendinize uygulayarak stresinizi azaltabileceğiniz masaj:

Ellerinizi sanki iki başparmağınızı havaya kaldırmışsınız gibi yapın. Sonra bu şekildeyken ellerinizi yatay pozisyona getirin ve başparmaklarınızı burun köprüsünün yanlarına, kaş kemiğinin altına gelecek şekilde yerleştirin. 8-10 saniye boyunca bastırın ve nefes alın.

Daha sonra başparmaklarınızı ve işaret parmaklarınızı kaşlarınızın başlangıç yerinin birazcık üzerine getirin. 8-10 saniye boyunca nazikçe sıkın ve nefes alın.

Öneri: İkinci masaj tekniğini gün boyunca örneğin bilgisayar başında uzun süre boyunca oturduğunuz zaman uygulayın.

Dr. Mehmet Öz

Dr. Mehmet Öz'ün diğer makaleleri için tıklayın

 

 

24.6.2011 - 8466

Prof.Dr. Mehmet Öz




Prof.Dr. Mehmet Öz'ün Yazdığı Tüm Makaleler
Prof.Dr. Mehmet Öz'ün Yazdığı Tüm Makaleler İçin Tıklayınız.
İlgili Diğer Yazılar
Uzmanından uyarı: Çocukları kafasına darbe alacağı sporlardan koruyun
Uzmanından uyarı: Çocukları kafasına darbe alacağı sporlardan koruyun
Ekranın uykuya olumsuz etkisi "mavi ışık engelleyici gözlük" ile azalıyor
Ekranın uykuya olumsuz etkisi "mavi ışık engelleyici gözlük" ile azalıyor
Prof. Dr. Keleştemur: Baş Ağrısı Geçmiyorsa Hipofiz Tümörü Düşünülmeli
Prof. Dr. Keleştemur: Baş Ağrısı Geçmiyorsa Hipofiz Tümörü Düşünülmeli
Türkiye
Türkiye'de Et Yiyen Örümcek Yok
Yorgunluğunuzun Sebebi Bahar Olmayabilir!
Yorgunluğunuzun Sebebi Bahar Olmayabilir!
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]