112'ye gelen çağrıların yüzde 85'i asılsız

Hatay 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Özer Gövce, 2020 yılında 7 milyon 18 bin 314 vaka çağrısı geldiğini belirtti Hatay 112 Acil Çağrı Merkezi 8 çalışma grubu ile hizmet verirken gelen çağrıların yüzde 85'i asılsız olarak kayıtlara geçti.

112'ye gelen çağrıların yüzde 85'i asılsız

Hatay 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Özer Gövce, toplamda 10 çalışma grubu ile vatandaşlara hizmet verdiklerini belirterek "Pandemi dönemi sürecinde 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesinde 8 hizmet birimimiz var. Bu hizmet grubumuza ek olarak İl salgın denetim merkezi ve vefa sosyal destek grubumuza da dahil etmiş bulunmaktayız. Şu an 112 Acil Çağrı Merkezi'nde 10 çalışma grubumuzla aktif olarak çalışmaktayız. 112 Acil Çağrı Merkezi'nin görev ve sorumlulukları içerisinde ön çağrılara düşen çağrıları ivedi bir şekilde ilgilisi ile paylaşmak ve gerektiği ölçüde hızlı ve efektif müdahaleler gerçekleştirmek. 112 Acil Çağrı Merkezi'nde 2020 yılı münasebeti ile Türkiye'nin en fazla çağrı alan üçüncü ili olarak kayıtlara geçmiş durumda. Buraya düşen çağrıların yüzde 85'i asılsız çağrılara olarak değerlendiriliyor. Sadece yüzde 15'i asıllı. Yani vakaya dönüşüp ilgili çağrı grubuna aktarılan vakalar" dedi. Pandemi dönemi ile birlikte vakaların yüzde 110 artış gösterdiğini belirten Gövce, "Buraya yoğun vakalar düştüğü zaman ve gereksiz şekilde rahatsız edildiği zaman bu çağrıları ne yazık ki göremiyoruz, can ve mal kaybına neden olacak şekilde olumsuzluklar yaşanıyor. 2020 yılında 7 milyon 18 bin 314 vaka düştü buraya. Bu vakaların yüzde 85'i asılsız. Bu sayıların artmasının bir nedeni de İl Salgın Denetim Merkezi ve Vefa Sosyal Destek Grubunun da buradan yönetilmesi" dedi. Gövce, gelen vaka çağrılarının tamamının takip edildiğini belirterek, "Bizim asıl ve görevimizin sorumlulukları içerisinde ön çağrı alıcılar vakaları alıp, ilgili çağrı gruplarına attığında çağrı yönlendirici arkadaşlar vakanın çıkış saatinden olay yerine varışına kadar ve olay yerinden ayrılıp dönüşüne kadar vaka takibini yapıyor. Böylelikle bizi arayan vatandaşların taleplerini yerine getirilip getirilmediği tespit ediliyor" dedi. Vaka alınır alınmaz reaksiyon sürelerinin 3 saniye olduğunu belirten Gövce, çok olağanüstü bir durum gelişmezse olaya müdahil olmalarının ise 10 dakika olduğunu söyledi. Gövce, pandemi durumundan dolayı sağlık biriminin ilk sırada, emniyet biriminin ise ikinci sırada çağrıya maruz kaldığını söyledi.

Asılsız ihbarların Kabahatler Kanuna göre cezasının olduğunu ve gerekli mercilere ilettiklerini belirten Gövce, "Buranın 112 Acil Çağrı Merkezi olduğu mantığını vatandaşlarımız anlarsa, hangi talepleri sunacağını bizlere belirtirlerse bizde ona göre yönlendirme yaparız ve bu asılsız çağrılar bir miktar aşağılara çekilir. Tedaş veya su talebi için burası işgal ediliyor. Bu anda acil müdahale gerektiren bir vaka kaçırılmış olabiliyor. Kabahatlar Kanununa göre bu asılsız ihbarların zaten cezası vardır. Aradıklarında iki kere düşünmelerini istiyoruz. 2020 yılında biz bu tarz asılsız ihbarları gerekli mercilere ilettik" dedi.

11.2.2021 - 51228



İlgili Diğer Yazılar
Youtube etiket seçimi nasıl olmalıdır?
Youtube etiket seçimi nasıl olmalıdır?
Öğr. Gör. Özlem Karagöl: Entübasyondan korkmayın
Öğr. Gör. Özlem Karagöl: Entübasyondan korkmayın
Erzurum Şehir Hastanesi 1.5 yılda 1 milyon 250 bin hastaya hizmet verdi
Erzurum Şehir Hastanesi 1.5 yılda 1 milyon 250 bin hastaya hizmet verdi
Hareket problemleri oluşmadan tespit edilebilecek
Hareket problemleri oluşmadan tespit edilebilecek
Kurbanlık ile ilgili uzmanlardan uyarı
Kurbanlık ile ilgili uzmanlardan uyarı
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]