Baharda Enerji İsteyenler, Ekmeği Kesmeden Yesin!

Medical Park Fatih Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Sevil Nas Şan, bahar yorgunluğunu ve stresini, 'tam tahıllı ekmek' tercih ederek azaltabileceğimizi söyledi.

Baharda Enerji İsteyenler, Ekmeği Kesmeden Yesin!

Mevsimsel geçiş dönemleri, bazı kişilerde zihinsel ve bedensel sorunlara yol açabilir.

Bahar ayının gelişi kimimize enerji ve canlanma hissi verirken kimimiz de ise halsizlik, yorgunluk hissi, eklem ağrıları, uykuya eğilim, mutsuzluk ve dikkat dağılımı gibi sıkıntılara sebep olabilir. Beslenmemizde yapacağımız bazı değişikliklerle bahar yorgunluğunu üzerimizden rahatça atabilmemiz mümkün. Medical Park Fatih Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Sevil Nas Şan bahar beslenmesi konusunda şu tavsiyeleri verdi…

MUTLULUĞUN SIRRI TAHILDA SAKLI!

- Baharda artan stresi azaltmak için enerji veren yiyecekler tercih edilmesi gerekir. B grubu vitaminleri içeriği yüksek gıdaları mutlaka tüketmeliyiz. Tam tahıllı ekmekler, kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler, et ve süt ürünleri gibi.

- Antioksidan vitaminler vücudumuzun zararlı çevresel etkilere karşı koruyuculuğunu arttır. C, E ve A vitamini selenyum, çinko güçlü antioksidan özelliğine sahiptir.

- C vitamininden zengin besinler: Maydanoz, biber, turunçgiller, soğan, kereviz, brokoli, çilek, kiviyi sayabiliriz.

- A vitamininden zengin besinler: Balık, yumurta sarısı, kırmızı et, süt, yoğurt, havuç, kayısı, tatlı kabak, kavun, şeftali, ıspanak, brokoli, tere, maydanoz, dereotu, roka.

- E vitamininden zengin besinler: Bitkisel yağlar, yağlı tohumlar, yeşil yapraklı sebzeler, yumurta, kepeği ayrılmamış un.

- Selenyumdan zengin besinler: balık,deniz ürünleri, etler, tahıllar, yumurta, brokoli, lahana, kereviz. Soğan, sarımsak, mantar, turp.

- Çinkodan zengin besinler: Etler, balık, süt, peynir, yumurta, deniz ürünleri, yağlı tohumlar, kuru baklagiller, kepekli tahıl ürünleri.

NİSAN'DA SOĞAN, MAYIS'TA DOMATES ZAMANI

Nisan ayı için öneriler:

Balık: Kalkan, kılıç, kırlangıç, tekir, barbunya, mercan, kayabalığı, midye.

Sebze: Taze soğan, taze sarımsak, kuşkonmaz, taze kekik, bakla, marul.

Meyve: Can erik.

MAYIS AYI İÇİN ÖNERİLER:

Balık: Barbunya, ıstakoz, levrek, tekir, kılıç, kırlangıç, dilbalığı, iskorpit, pavurya, karides.

Sebze: Enginar, bakla, madımak, semizotu, papatya, ebegümeci, domates, salatalık.

Meyve: Çilek, yeşil erik, malta eriği, dut.

GÜNDE 14 BARDAK SU İÇİN

Öğün sayımızı artırmak sindirim sistemimizin zorlanmaması için çok önemlidir. Öğün araları 2,5-3 saat arayla olmalı, uzun süre aç kalınmamalı ve birden yemeğe yüklenilmemelidir. Günlük sıvı tüketiminin artırılması baharda değişen hormonal ve çevresel etkilerin vücudumuzda yaratacağı ödemi (şişkinliği) azaltacağından oldukça önemlidir. Günde ortalama 10-14 bardak kadar su tüketmeliyiz. Aşırı tuz tüketimi vücutta su birikimi arttırarak yorgunluk hissi yaratabileceğinden fazla tuzdan kaçınmalıyız. Hafif yürüyüş ve spor hormonal dengeyi sağlar, metabolizmayı hızlandırarak ödem atmamıza yardımcı olur.

12.4.2018 - 32631





Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Gebeliğin Hangi Döneminde Diş Tedavisi Yapılmamalıdır ?
Gebeliğin Hangi Döneminde Diş Tedavisi Yapılmamalıdır ?
Sağlık Video İdrarda Gebelik Testi Ne Zaman Doğru Sonuç Verir ?
İdrarda Gebelik Testi Ne Zaman Doğru Sonuç Verir ?
Sağlık Video Tüp Bebek Tedavisi Ne Kadar Sürer ?
Tüp Bebek Tedavisi Ne Kadar Sürer ?
Sağlık Video Grip Nasıl Tedavi Edilir?
Grip Nasıl Tedavi Edilir?

 

[Hata Bildir]