Diyetisyenden Ramazan Ayında Yemek Tüketimi Uyarısı

Diyetisyen Aylin İlküplü, Ramazan ayı sürecinde oruç tutan kişilerin kan şekerinin düşmesini engellemek için mutlaka sahura kalkması ve susatmayacak besinleri tercih etmesi gerektiğini söyledi.

Diyetisyenden Ramazan Ayında Yemek Tüketimi Uyarısı
Adana'da özel bir tıp merkezinde görevli diyetisyen Aylin İlküplü, Ramazan ayı sürecinde oruç tutan kişilerin kan şekerinin düşmesini engellemek için mutlaka sahura kalkması ve susatmayacak besinleri tercih etmesi gerektiğini söyledi.

Oruç tutan kişilerin günlük beslenme şekli ve öğün sayısının Ramazan ayında değiştiğini belirten diyetisyen Aylin İlküplü,  "Kültürümüz gereği iftar sofralarında bolca ve çok çeşit yemek bulunmaktadır. Uzun süreli açlık sonunda da kontrolsüz bir şekilde yemek yeme durumu oluşmaktadır. Bu yüzden Ramazan sürecinde kan şekerinin düşmesini engellemek için sahura mutlaka kalkılmalı ve  sahurda susatmayacak besinler tercih edilmelidir. Ramazan ayında oluşacak halsizlik hareketsizliğe neden olacağından ve öğün sayısı azalacağından metabolizma yavaşlamaya başlayacaktır. Metabolizmayı yavaşlatmamak için sahurda çok yağlı gıdalardan ve hamur işlerinden uzak durmaya dikkat edilmelidir " dedi.

'HIZLI YEMEK YEMEYİN'

İftar saatinde orucun kuru hurma ve kayısı gibi kuru meyvelerle açılması ve hızlı yemek yememeye dikkat edilmesi gerektiğini anlatan İlküplü, şunları kaydetti:

"Her ne kadar yavaş yenirse doyma hissi o kadar çabuk olacaktır. Orucu açtıktan sonra tercih edebileceğiniz 1 kase çorba hem sıvı ihtiyacınızı karşılayacak hem de mide doygunluğunuzu artıracaktır. Ana yemeğe sıra gelindiğinde ise yemeğin suyu yerine tanelerini tüketmeye özen gösterelim, yemeğin yağının suyuna geçtiğini unutmayalım. Ramazan ayında su tüketimine dikkat etmeli suyun dışında da taze sıkılmış meyve suyu, meyve kompostoları, maden suyu ve kavun karpuz gibi sulu meyveler tüketilerek sıvı ihtiyacı karşılanmalıdır. Haftada 1 veya 2 defa olmak şartıyla tatlı isteklerinizi sütlü tatlılar veya meyveli dondurmadan yana kullanmalı, iftardan 1 ila 1.5 saat sonrasında ise tempolu bir yürüyüş yapılmalıdır. "

- Adana

18.05.2018 - 33182





İlgili Diğer Yazılar
Şeker Bayramına Özel Diyet
Şeker Bayramına Özel Diyet
Yaz Meyvelerinde Sihirli Rakamlara Dikkat!
Yaz Meyvelerinde Sihirli Rakamlara Dikkat!
Canan Karatay: Karbonhidrat Tüketirseniz Boyunuz Kısalır
Canan Karatay: Karbonhidrat Tüketirseniz Boyunuz Kısalır
Diyette Yapılan 5 Hata
Diyette Yapılan 5 Hata
Yaz Aylarında Sağlığı Korumak İçin İpuçları
Yaz Aylarında Sağlığı Korumak İçin İpuçları
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler

'Ölümden Başka Her Derde Deva' Besin: Çörek Otu
Lahananın Bilmediğiniz Faydaları
Lahananın Bilmediğiniz Faydaları
Dişleriniz İyi Çiğneyemiyorsa Erken Bunayabilirsiniz
Dişleriniz İyi Çiğneyemiyorsa Erken Bunayabilirsiniz
Kanserden, Depresyona Her Derde Deva Besin: Yaban Mersini
Kanserden, Depresyona Her Derde Deva Besin: Yaban Mersini

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Grip Nasıl Tedavi Edilir? Grip Nasıl Tedavi Edilir? Sağlık Video Katarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz Gerekenler Katarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Sağlık Video Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır? Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır? Sağlık Video Bilek Burkulmaları Nasıl Tedavi Edilir? Bilek Burkulmaları Nasıl Tedavi Edilir?

 

[Hata Bildir]