Diyetisyenden Ramazan Ayında Yemek Tüketimi Uyarısı

Diyetisyen Aylin İlküplü, Ramazan ayı sürecinde oruç tutan kişilerin kan şekerinin düşmesini engellemek için mutlaka sahura kalkması ve susatmayacak besinleri tercih etmesi gerektiğini söyledi.

Diyetisyenden Ramazan Ayında Yemek Tüketimi Uyarısı
Adana'da özel bir tıp merkezinde görevli diyetisyen Aylin İlküplü, Ramazan ayı sürecinde oruç tutan kişilerin kan şekerinin düşmesini engellemek için mutlaka sahura kalkması ve susatmayacak besinleri tercih etmesi gerektiğini söyledi.

Oruç tutan kişilerin günlük beslenme şekli ve öğün sayısının Ramazan ayında değiştiğini belirten diyetisyen Aylin İlküplü,  "Kültürümüz gereği iftar sofralarında bolca ve çok çeşit yemek bulunmaktadır. Uzun süreli açlık sonunda da kontrolsüz bir şekilde yemek yeme durumu oluşmaktadır. Bu yüzden Ramazan sürecinde kan şekerinin düşmesini engellemek için sahura mutlaka kalkılmalı ve  sahurda susatmayacak besinler tercih edilmelidir. Ramazan ayında oluşacak halsizlik hareketsizliğe neden olacağından ve öğün sayısı azalacağından metabolizma yavaşlamaya başlayacaktır. Metabolizmayı yavaşlatmamak için sahurda çok yağlı gıdalardan ve hamur işlerinden uzak durmaya dikkat edilmelidir " dedi.

'HIZLI YEMEK YEMEYİN'

İftar saatinde orucun kuru hurma ve kayısı gibi kuru meyvelerle açılması ve hızlı yemek yememeye dikkat edilmesi gerektiğini anlatan İlküplü, şunları kaydetti:

"Her ne kadar yavaş yenirse doyma hissi o kadar çabuk olacaktır. Orucu açtıktan sonra tercih edebileceğiniz 1 kase çorba hem sıvı ihtiyacınızı karşılayacak hem de mide doygunluğunuzu artıracaktır. Ana yemeğe sıra gelindiğinde ise yemeğin suyu yerine tanelerini tüketmeye özen gösterelim, yemeğin yağının suyuna geçtiğini unutmayalım. Ramazan ayında su tüketimine dikkat etmeli suyun dışında da taze sıkılmış meyve suyu, meyve kompostoları, maden suyu ve kavun karpuz gibi sulu meyveler tüketilerek sıvı ihtiyacı karşılanmalıdır. Haftada 1 veya 2 defa olmak şartıyla tatlı isteklerinizi sütlü tatlılar veya meyveli dondurmadan yana kullanmalı, iftardan 1 ila 1.5 saat sonrasında ise tempolu bir yürüyüş yapılmalıdır. "

- Adana

18.05.2018 - 33182





İlgili Diğer Yazılar
Şeker Bayramına Özel Diyet
Şeker Bayramına Özel Diyet
Sofra Tuzlarımızdaki Korkunç Gerçek !
Sofra Tuzlarımızdaki Korkunç Gerçek !
Kırmızı Et Tüketemeyen Bireyler İçin Beslenme Önerileri
Kırmızı Et Tüketemeyen Bireyler İçin Beslenme Önerileri
Kaliteli Kalori
Kaliteli Kalori': Sizin İçin En Besleyici Kalori Hangisi?
Sonbahara Mevsim Sebzeleri İle Hazırlanın
Sonbahara Mevsim Sebzeleri İle Hazırlanın
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Skandal! Tuz Diye Plastik Yediriyorlar!
Skandal! Tuz Diye Plastik Yediriyorlar!
Hastalarıyla Yaşadığı İlginç Anları Paylaşan Birbirinden Komik Doktorlar
Hastalarıyla Yaşadığı İlginç Anları Paylaşan Birbirinden Komik Doktorlar
İdrar Renginiz Bordo ise Dikkat! Kötü Hastalığın Habercisi Olabilir
İdrar Renginiz Bordo ise Dikkat! Kötü Hastalığın Habercisi Olabilir

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Sağlık Video Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]