Hamileler İçin Sağlıklı Aperatif Yiyecekler!

Bilinçli anneler hamilelikte çok yemek yemeyi değil, sağlıklı besinlerle yeteri kadar yemeyi tercih ediyor.

Hamileler İçin Sağlıklı Aperatif Yiyecekler!

Sonunda beklediğiniz mutlu haber geldi. Hamilesiniz... Eee, siz artık iki canlısınız. Yeme içmenize iki kat önem vermelisiniz. Sakın bu söylediklerimizi yemeklerinizi iki katına çıkaracaksınız gibi düşünmeyin.

Onlar eskide kaldı. Günümüzde bilinçli anneler hamilelikte çok yemek yemenin değil; sağlıklı besinlerle yeteri kadar yemenin dahi iyi olduğunun farkında. Ama yine de hamile kalmaktan, kilo nedeniyle korkan kadınlar çoğunlukta. Oysa ki aşırı kilo alımını önlemek sanıldığı gibi zor değil. İşe, ara öğünlerinizi artırmakla başlayabilirsiniz.

Üç ana öğün yemek yerine altı minik öğün yemeyi tercih edin ve aperatiflerinizin kalorili ve ağır yiyecekler olmamasına özen gösterin. Örneğin tahıl ve lifli besinler aperatif olarak sizi çok çabuk doyuracak kalorisiz yiyecekler grubuna girer.

Üstelik yağ da içermezler. Bunun yanında hamilelikte fazla kilo almanın dışında mide bulantısı, kokulara hassaslık, iştahsızlık gibi sorunlar yaşıyorsanız önerilerimize kulak verin.

1. Sürekli Acıkanlar

Sizi tok tutması için atıştırmalık, bol karbonhidrat ve protein içeren besinler yiyebilirsiniz. Tahıl ürünleri özellikle de lifli besinler gibi.

Karbonhidratı enerji takviyesi için öneririz. Yanında protein de alırsanız kolaylıkla vücudunuzun direnci artar.

Soya cipsi, yoğurt, fıstık ezmesi yanında kepekli çubuk kraker, galeta ve küçük enerji barları.

2. Midesi Bulananlar

Hazmı kolay ve nişastalı besinler tüketmeniz sizi rahatlatacaktır.

Mide ve koku hassasiyeti ancak hafi f yiyeceklerle giderilir. Nişastalı yiyecekler mide bulantınızı bastırıp enerjinizi korur.

Sodalı kraker, tavuklu salata, peynirli çubuk kraker, vanilyalı bisküvi, zencefilli çörek ve nane limon çayı.

3. Kokuya Hassas Olanlar

Koku hassasiyeti olanlar sıcak yemekler yerine soğuk olanları tercih etmeli, bol protein almalı, öğünlerini az az sık sık yemeli.

Soğuk ve aperatif yiyeceklerin ağır kokuları yoktur. Rahatça yiyebilirsiniz. Üstelik salata, söğüş gibi yiyecekleri hazırlaması da çok kolay.

Grisiniler, beyaz ve krem peynir, fındık, fırınlanmış soğuk piliç, enerji barları ve taze meyveler.

4. İştahsız Olanlar

İştah kabartan yiyecekleri tercih etmelisiniz.

Elbette ki size ağır şeyler yiyin demiyoruz. İhtiyacınız olan besinleri yeterli miktarda aldığınız sürece fazla yemek yememeniz problem olmaz.

Bir kere hafif acılı ve baharatlı yiyecekler en etkili iştah açıcılar. Eğer sütü pek içemiyorsanız peynir ve yoğurdu fazla alın.

Mother&Baby

23.2.2011 - 5480





İlgili Diğer Yazılar
Şeker Bayramına Özel Diyet
Şeker Bayramına Özel Diyet
Bu haberimiz çay tiryakileri için !
Bu haberimiz çay tiryakileri için !
Uzmanından karantina günlerinde kilo almamak için 9 öneri
Uzmanından karantina günlerinde kilo almamak için 9 öneri
Bağışıklığınızı evde doğru beslenerek güçlendirin
Bağışıklığınızı evde doğru beslenerek güçlendirin
Gebeliği engelleyen 2 önemli neden !
Gebeliği engelleyen 2 önemli neden !
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Grip Nasıl Tedavi Edilir?
Grip Nasıl Tedavi Edilir?
Sağlık Video Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır?
Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır?
Sağlık Video Bilek Burkulmaları Nasıl Tedavi Edilir?
Bilek Burkulmaları Nasıl Tedavi Edilir?
Sağlık Video Topuk Dikeni Nasıl Oluşur?
Topuk Dikeni Nasıl Oluşur?

 

[Hata Bildir]