Tatlı Yerine Meyve Yemeyin Deneyin!

Ramazan ayında beslenme alışkanlıkları değişiyor, bayramda normal yeme düzenine geçildiğinde fazla yeme eğilimi artıyor. Anadolu Sağlık Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Cemal Aytaç Ak, bayramda beslenme ile ilgili önemli ipuçlarını paylaşıyor.

Tatlı Yerine Meyve Yemeyin Deneyin!

Ramazan boyunca oruç tutulması nedeniyle günlük öğün sayısı azalıyor ve beslenme alışkanlıklarında değişiklikler meydana geliyor. Ramazanın hemen ardından bayramda ise daha fazla yemek yeme eğilimi görülebiliyor. Anadolu Sağlık Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Cemal Aytaç Ak, bayramda az öğün sayısı ile fazla yemek yerine, daha sık ve az miktarlarda besin tüketmenin doğru olduğunu belirtiyor.

Diyetisyen Ak, “Ramazan boyunca kahvaltı yapılmıyor. Bayram tatilinde ise kahvaltıya çok yükleniliyor. Kahvaltıda tüketilen salam, sosis, sucuk, pastırma gibi şarküteri ürünlerini menümüze almamalıyız” diyerek uyarıyor. “Bayramın ilk günlerinde ana ve ara öğünlerin atlanmaması önemlidir. Hafif bir kahvaltı ile güne başlanmalı ve sabah geç kalkılsa bile öğle yemeği yenmeli.

Tatlı ve atıştırmalık gıdalarla öğle yemeğini atlayıp akşama kadar yemek yememek metabolizma hızımızı azaltarak, şişmanlığa zemin hazırlayan bir alışkanlık” diye konuşan Diyetisyen Cemal Aytaç Ak, günlük öğün saatlerine de örnek veriyor: “Saat 10.00’da kahvaltı edilse bile, saat 13.30 gibi öğle yemeği yenmeli. Saat 16.00 gibi tüketilecek bir meyve ve akşam 19.30’da yenecek akşam yemeği, günlük beslenme ihtiyacını karşılar. Ramazanda geç saatlerde atıştırma alışkanlığı edinildiyse meyve, yoğurt gibi sağlıklı seçenekler tercih edilmeli ve 22.00’den sonra kesinlikle bir şey yenmemeli.

Bayramda artan tatlı tüketimine dikkat edilmesi gerektiğini belirten Ak, şöyle devam ediyor: “Tatlılar hacim olarak küçük ve az doygunluk veren yiyecekler olmasına karşın kalorileri oldukça fazladır. İkram edilen her tatlıyı tüketmemek, hamur tatlıları, kızartılan tatlılar yerine daha hafif olan sütlü ve meyveli tatlıları tercih etmek daha doğrudur. Tatlı günde bir porsiyondan fazla tüketilmemelidir. Bayram ziyaretlerinde tatlı yerine çay, kahve veya meyve ikramı daha sağlıklı olacaktır.

26.8.2011 - 9884





İlgili Diğer Yazılar
Şeker Bayramına Özel Diyet
Şeker Bayramına Özel Diyet
Uzmanlardan bağışıklık sistemini güçlendiren formül
Uzmanlardan bağışıklık sistemini güçlendiren formül
Düzenli aralıklarla tartılmak obeziteyi önleyebilir!
Düzenli aralıklarla tartılmak obeziteyi önleyebilir!
'Emzirme döneminde sağlıklı beslenme çok önemli'
Bu yöntemle 2 ayda selülitlerden kurtulmak mümkün
Bu yöntemle 2 ayda selülitlerden kurtulmak mümkün
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Grip Nasıl Tedavi Edilir?
Grip Nasıl Tedavi Edilir?
Sağlık Video Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır?
Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır?
Sağlık Video Bilek Burkulmaları Nasıl Tedavi Edilir?
Bilek Burkulmaları Nasıl Tedavi Edilir?
Sağlık Video Topuk Dikeni Nasıl Oluşur?
Topuk Dikeni Nasıl Oluşur?

 

[Hata Bildir]