Boyun Düzleşmesi

Boyun Düzleşmesi

Bilgisayar başında oturmuş önemli bir projeyi sonlandırmaya çalışıyorsunuz. Fakat başınızda bir ağrı, düşüncelerinizi toparlayamıyorsunuz.

Ağrı ensenize, omuzlarınıza doğru yayılıyor, içinizde bir isteksizlik, yaptığınız işin hangi konuda olduğunu bile unutmuş gibisiniz. Şu anda yatakta olsam, biri gelse de boynumu, omuzlarımı ovsa diye hayal ediyorsunuz. İşinize konsantrasyonuz oldukça azalmış durumda..

Eğer yukarıda bahsettiğimiz durum, bir iki günden fazla sürüyor veya sık sık tekrarlanıyorsa boynunuzda bir problem var, uzman bir doktora başvurmanız gerekiyor demektir.

Boyunda Ne Gibi Problemler Olabilir?

Boyunda en sık rastlanılan problem boyundaki kasların aşırı gerilmesi ile oluşan aks düzleşmesidir. Normalde "C" harfi şeklinde olan boyun düz bir çizgi şeklini alır.

Boyun Gerginliğinin Belirtileri Nelerdir?

Boyun düzleşince beyine giden dört damardan ikisi (vertebral arterler) gerilir ve beyine yeterince kan gidemez, kişide başağrısı, başdönmesi, bulantı, unutkanlık, tedavi edilmezse daha ileri safhalarda dengesizlik, konsantrasyon bozukluğu, ileri derecede alınganlık, isteksizlik oluşur.

Boyun Gerginliği Teşhisi Nasıl Konur?

Boyun gerginliği teşhisi için uygulanacak en iyi yöntemler fiziksel muayene ve MR filmi çekimidir. MR ile hastalığın ne derece ilerlediği de saptanır.

Boyun Gerginliğinin Tedavisi Nasıldır?

Boyun gerginliği çok ilerlememiş, henüz başlangıç safhasında ise kas gevşetici ilaçlar, sıcak uygulama, gürültüsüz ve az ışıklı yerlerde istirahat ile önlenebilir. Fakat boyun gerginliği ilerlemiş, ağrılar kollara da yayılıyorsa tedaviye fizik tedavinin de eklenmesi gerekir. Eğer mevcut hastalığa eklenen ileri derecede bir boyun fıtığı da varsa cerrahi müdahale de gerekebilir.

Boyun Gerginliği Tedavi Edilmezse Ne Gibi Sorunlar Oluşur?

Boyun gerginliği tedavi edilmezse baş ağrıları sıklaşır ve ağrı kesici ilaçlara cevap vermez hale gelir, kişide mutsuzluk hali depresyona dönüşür. Sürekli boyun gerginliği boyun fıtıklarına zemin sağlar, kollarda uyuşukluk, güçsüzlük oluşur. Dengesizlik ve yürüme güçlükleri, ince beceri gereken hareketlerin yapılamaması gibi sorunlar ortaya çıkar.

Boyun Gerginliği Oluşmaması İçin Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Boyun gerginliği oluşmaması için öncelikle stres ve üzüntülerden uzak durmalıyız. İşimizdeki, aile hayatımızdaki gerginlikler ilk olarak boynumuza akseder. Mutsuz olduğumuz işlerden ayrılıp severek yapacağımız işleri seçmeli, mutsuz beraberliklerde ısrarcı olmamalıyız. Tüm zamanımızı yoğun iş temposu içinde geçirmemeli, hobilerimize, zevkle yaptığımız faaliyetlere de zaman ayırmalıyız. Ayrıca ağır kaldırmak, tek kolla yük taşımak, yukarıya uzanmak, uzun süre hareketsiz kalmak, ıslak saçla dışarı çıkmak, vantilatör, klima önünde, hava cereyanı olan yerlerde durmak çok sakıncalıdır.

Ağrılarımız geçtikten sonra boyun kaslarımızı güçlendirici hareketler yapılması boyun gerginliği oluşması riskini azaltacaktır.

23.04.2009 - 938

Op.Dr. Aybars Akkor


Yazarın Yazdığı Tüm Makaleler
Yazarın Yazdığı Tüm Makaleler İçin Tıklayınız.
Boyun Düzleşmesi Konusunda Ziyaretçi Görüşleri

Ayşe Çil dedi ki;
2005 yılında görünmez bir kaza ile boynumda ki atkı önümden geçen bir kamyonun çengeline takıldı ve atkı kopana dek şöför beni sürekli..2006 yılında direk olarak kolum kilitlendi ve boyunda düzleşme ötesinde ters yatma tespit edildi.o arada içinde hamilelik de geçrince bu günlere kadar sürüklendim.kollarımı haraket ettirmek de zorlanıyorum artık.uyuşma devresi geçti zaman zaman hissiyatını kaybediyorum.çocuk tan dolayı fizik tedaviye gidemedim.boyunluk takıyorum ama sürekliliğini koruyamıyorum.kas gevşetici iğneler kullanıyrum ama artık hiç işe yaramıyor.sizce durumum ne olacak...boynum ters C şeklini almış.herşey bir işgence oluyor artık bana.teşekkürler.
09.03.2011

Arda Bayram dedi ki;
boyun ddüzleşmesi ve kol ağrısı doktora gittim ama hiç bi fayda göremedim ve unutkanlık baş ağrısı ve baş dönmesi kulak çınlaması vaar ama doktorun verdiği ilaçlar geçirmedi bu konuda ne yapa bilirim teşekür YAZAN..MEDİNE BAYRAM 31 YAŞINDA
22.02.2011

Serdar dedi ki;
arkadaşlar hepinize geçmiş olsun Allah şifa versin. ben öğrenciyim bende de boyun agrısı gerilmesi var sürekli özellikle ders çalışırken oluyordu.bi arkadaşım kore yeşim taşlı bileklik önerdi aldım Allah a sukur cok ıyı geldı onceden kutur kutur kutletırdım sımdı cok ıyı Allah asukurler olsun.yeşim taşı değil kore yeşim taşı olcak koreden geliyor vucuttakı tum kotu enerjiyi gergınlığı alıyor
31.01.2011

Duygu Birıncı dedi ki;
Mrhb hocam 3aydır boynum tutuluyordu dr.gititim emar ıstedı boyun düzleşmesı ve 3tane boyun fıtıgı cıktı ılaclı tedavıye baslandı ama agrılarım ıyıce kollarıma,belıme,omuzlarıma vurmaya başladı önerılerınızı beklıyorum hocam
24.12.2010

Seyda Dağdelen dedi ki;
merhabalar benim boynumda 7 tane fıtık var dr rum 1 tanesinin patlamış olduğunu söyledi benim sağ el serçe parmağımda uyuşmalar yoğun şekilde kollumda ise ciddi anlamada güç kaybı mevcut yani elime aldığım bişeyi tutamıyorum elim bırakıyor istem dışı dr ameliyat öneriyor acilen olmazsam felç olabileceğimi ekledi ayrıca boynuma ameliyatta platin yerleştireceklerini ekledi beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.. şimdiden tşklerimi sunuyorum
01.11.2010

Melek Kaya dedi ki;
hocam sürekli sandelyede çalışmak zorunda olduğum bi işim var boyun ağrılaruyla hastaneye gittim mr çektiler ve boyun düzleşmesi olduğunu söylediler kas gevşetici iğne ilaç ne verdilerse kullandım ama ağrılar azalma yerine arttı şimdi omuzlarım ve sırtım feci durumda lütfen bana bi yol gösterin şimdiden tşkler
16.10.2010

Ömer Kırıktarak dedi ki;
mrh hocam benimde boynum ve belimden şikayetçiyi gitmediğim dr kalmadı boyunda kireçlenme ve sinir sıkışması düzleşme dediler ama her gittiğim dr frklı şeyler söledi flim ve mr çekildi kan tahlilleri yapıldı hormon testi yapıldı tahliller temiz çıkıyor ama benim şikayetlerim devam ediyor bu aralarda baş dönmesi dengesizlik tansiyonum çıkıyor kulaklarıma bile vuruyor dahiliyeye de gittim yani her branşta ki dr gittim tahliller temiz çıkıyor ama kafamın arkasında karıncalanma oluyor boynumu sağa sola çevirdiğim zaman çıtır çıtır ses geliyor siz ne önerirsiniz
16.10.2010

Erdem Salcan dedi ki;
Değerli Hocam merhaba, bilgisayar başında çalışan bir kişiyim. yaklaşık 1 yıldır boynumda, ensemde ve sırtımda ağrı ve yanma hissediyorum. Daha önce doktora gittiğimde çekilen mr sonucunda boyun fıtığı olmadığı fakat boyun düzleşmesi olduğu söylendi. 1.79 m boyunda, 85 kilo civarındayım ve son zamanlarda biraz göbeklendim. ağrı ve yanmalarımı azaltmak konusunda bana fikir verebilirseniz sevinirim . Teşekkür ederim. Saygılarla
15.10.2010

Gülçin dedi ki;
boynumda sürekli bi ağrı ve tansiyonum yükseliyordu düşüyordu sürekli bi gerginlik vardı doktora gittim film çekildi boynumda düzleşme olduğu söylendi bütün belirtilerin dışında genelde ayakta yada dışarda yürüdüğüm zamanlarda oluyor bi anda tansiyonum yükseliyor tansiyon yükselmesini bu boyun düzleşmesinin etki olacağını söyledi gittiğim doktor fizik tedavide önerdi.. boynumdan çok şikayetim var bütün belirtiler kulağımda yanma fln var ama ekstra tansiyonda var sizce bi bağlantısı olabilirmi boyun düzleşmesiyle tansiyonumun yükselmesinin...sürekli yüksek tansiyonla gezmiyorum ama hiç olmadık bianda yükseliyor ve beni korkutuyor 14,9 kadar çıkıyor beni aydınlatırsanız sevinirim iyi çalışmalar..
15.10.2010

Bilgen Bahtı dedi ki;
mrb. benim sürekli başım ağrıyor boynumdan başlıyor başımın heryerini sarıyor kafamı kesip atsalar çok rahatlıcam o derece yani ve bu 5 gün kadar sürüyor dayanamıyorum artık ilaçlar da etki etmiyor çalışan biriyim izin almak ta zor.bu konuda beni bilgilendirirseniz sevinirim.
11.10.2010

Gulseren dedi ki;
Boynumun sol tarafinda agri var ve o yuzden bas agrisi sol gozume vuruyor sol elimde ve kolumda uyusmalar oluyor bazen ayak bilegimde yururken agri olusuyor bacagimdada uyusma oluyor komple sol tarafimda agrilar ve uyusmalar oluyor bu nedir hocam cevaplarsaniz cok memnun olurum..
26.09.2010

Mustafa Uzun dedi ki;
sevgilerimle hocam benim boynumun sol tarafta kas düzleşmesi varmış mr sonucunda çıktı kas gevşeltici iğne ve haplar kullandım ama yine şikayetim var başımın sol tarafına ağrı yapıo ve sol gözümede hafif ağrı vuruyo hocam doğrumudur başa vururmu ağrısı ve ne gibi tedavi olmalıyım hangi doktorlara gitmeliyim yardımcı olursanız sevinirim hocam saygılarla
18.07.2010

Mustafa Barış dedi ki;
sayın hocam. öncelikle iyi akşamlar diliyorum. ben emekli sınıf öğretmeniyim.bana sekiz yıl önce boyun fıtığı teşhisi konuldu ve ameliyat denildi ama ben 36 yıl sonunda yeni emekli oldum.omzumda ve kollarımda ağrı ve sancılar hissediyorum. çekilen mr sonucunda hekiler ameliyat diyorlar.ben ne yapmalıyım. saygılarımla.
02.06.2010

Sevilay Sütgan dedi ki;
slm benim yaklaşık 2yıldan beri sırt ve kol ağrılarım vardı ve bu son 1 seneden beri boynumda sol kolumda sırtımda ayrıca göğsüme vuran ağrılar var mr çekildim boyun düzleşmesi olduğu ve küçük bir fıtık olduğunu söylediler ayrıca çeneme boğazıma vuran bir ağrı yutkunamama sorunum var kalp den şüphelendiğim için ekg bile çekildim kan değerlerime bakıldı hiç bişey çıkmadı acaba bütün bunların sebebi boyunlamı ilgilimi cevap verirseniz sevinirim.
22.05.2010

Okkes Aksahin dedi ki;
evet boynumda agri var cok. saga sola yukari asagi donmuyor.ayni zamanda sirtta ve omuzlaarda da var cok ama cok rotgenler bir sonuc gostrmiyor romantizma ve siyatik oldugunu dusunuyoruz.lutfen ama lutfen cevap yazin ne yapmamiz gerekiryor.allah razi olsun sizden.saygilar.
13.12.2009

Handan Kayali dedi ki;
slm benim sorunum boynumda fıtık var beni çok rahatsız ediyor baş agrısı dönmesi uyuşmalar oluyor ne yapmam gerekli aydınlatırsanız sevinirim...
05.12.2009

Selma Koyuncu. dedi ki;
sevgilerimle hocam bizleri aydınlattığız için çok teşekkürler
07.09.2009

Ayten Rollas dedi ki;
Boynumdan aşağı sol tarafa doğru ağrılar ellerimde parmaklarımda uyuşmalar eklem bölgelerimde ağrılar bu ağrılar sırt bölgelerine doğru yayılıyor.Sabahları sırt ağrıları ile uyanıorum.Bazen ayaklarıma doğru yayılıyor ayaklarımın üstüne basıp yürüyemiyorum.
25.08.2009

Elif dedi ki;
mrb bnm 2-3 yıldan beri boynumda omuzlarımda inannılmaz ağrılarım var.çoğunlukla sinirlendiğim zaman uzulduüm zaman ve ayakta uzun sure kaldığım zaman omuzlarım boynum inanılmaz derecede ağrıyor ense köküm de de şişlik gibi kemik buyumesi gibi şey var kilom çok yok ama ama yine balık etliyim etrafımdakiler kilodan falan diyorlar boyun ağrılarım bana inanılmaz derecede ağrı vardayananmıcak kadar beni bilgilendiririsiniz sevinirim
17.07.2009

Siz de Görüşünüzü Yazın
Bu kısma sadece yorumlar yazılabilir.Soru sormak istiyorsanız buraya tıklayın.
Adınız Soyadınız:          Email Adresiniz:
Yorumunuz:
 
Resim kontrol
İlgili Diğer Yazılar
Dünyada En Sık Görülen Romatizmal Hastalık: Eklem Kireçlenmesi
Dünyada En Sık Görülen Romatizmal Hastalık: Eklem Kireçlenmesi
Öksürük Krizleri Fıtığı Tehdit Ediyor
Öksürük Krizleri Fıtığı Tehdit Ediyor
Boyun Ağrısı Deyip Geçmeyin
Boyun Ağrısı Deyip Geçmeyin
Fıtık Tedavisinde Yeni Bir Yöntem
Fıtık Tedavisinde Yeni Bir Yöntem
Şehir Yaşamının Hastalığı: Sinir Sıkışması
Şehir Yaşamının Hastalığı: Sinir Sıkışması
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞFacebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİTüm HaberlerSağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİTüm Foto Galeriler
Kalp Hastalıkları Kadınları Vuruyor
Kalp Hastalıkları Kadınları Vuruyor
Doğal Afrodizyak: Havuç
Doğal Afrodizyak: Havuç
Çıplak Uymanın Faydalarını Biliyor Musunuz?
Çıplak Uymanın Faydalarını Biliyor Musunuz?
Uzun Yaşamanın Sırrı Olan Meyve
Uzun Yaşamanın Sırrı Olan Meyve

SAĞLIK VİDEOLARITüm Videolar
Kepçe Kulak Ameliyatı İçin En Uygun ZamanKepçe Kulak Ameliyatı İçin En Uygun ZamanKatarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz GerekenlerKatarakt Ameliyatı Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Hipertansiyon Hakkında Bilinmeyenler!Hipertansiyon Hakkında Bilinmeyenler!Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır?Diş Beyazlatma Ne sıklıkla Yapılmalıdır?

 

[Hata Bildir]

 

 

 

TWITTER'DA
TAKİP ET
twitter.com/Hastanecomtr