7'den 70'e Sağlığınız İçin Omega-3 Kaynaklarıyla Beslenin!

Son dönemde adından sıkça söz ettiren, yaşamımızın bir parçası haline gelen omega-3 kaynağı gıdalar…

7'den 70'e Sağlığınız İçin Omega-3 Kaynaklarıyla Beslenin!
Doğduğumuzda anne sütü ile birlikte aldığımız bu yağ asitlerini vücudumuz üretemez. Dışardan hazır olarak almamız gerekir. Bebeğin doğumundan, gelişimine hatta yaşlılık dönemini sağlıklı geçirmek adına omega-3 kaynaklarıyla beslenmek oldukça önemli.

• Bebeğin zeka gelişimine yardımcı olur. Bebeğin ilk 6 ay anne sütü ile beslenmesi oldukça önemlidir.

• Okul döneminde kavrama yeteneğini artırır, derslerde başarı sağlar.

• Yaşlanma ve kırışıklığa karşı meydan okur.

• Son dönemde oldukça sık görülen depresyon, anksiyete durumunun önüne geçer. Psikolojik olarak kişinin kendini iyi hissetmesine yardımcı olur.

• Düzenli olarak omega-3 kaynaklarıyla beslenmek kalp hastalıkları görülme riskini azaltır, kötü kolesterolün düşmesine yardımcı olur.

• Görülmesinde genlerin büyük etkisi olan, şeker hastalığı olarak bilinen diyabetin gelişmesini önler.




Omega-3 ihtiyacınızı yalnızca balık mı karşılar?

Yaz mevsimine doğru tükettiğimiz balık miktarında da epey düşüş oluyor. Oysa balıktan almamız gereken yağ asitlerini gün içinde karşılamamız oldukça önemli. Yılın her döneminde balık tüketmeye önem vermeli, tüketmiyorsak muadili olan gıdalardan destek almalıyız.

Omega-3 yağ asitleri en çok hangi gıdalarda bulunuyor?

• Omega-3'ün farklı formları var. EPA ve DHA formu bizim için en kıymetli olan formları ve bunu da genellikle balık yiyerek karşılıyoruz.

• En iyi omega-3 kaynağı Norveç somonudur. Aynı zamanda yağsız-konserve olmayan ton balığı, uskumru, ceviz, keten tohumu gibi gıdalarla da omega-3 almak mümkün.

• Yazın sıcaklarda balık yemek zor geliyorsa her gün 3 tam ceviz içi yiyerek omega-3 ihtiyacınızı karşılamaya yardımcı olun. Fakat burada önemli olan bir nokta var. Cevizden karşılayacağımız omega-3 formu hedeflediğimiz formda değil. Bu sebeple yeterli balık tüketmediğiniz dönemlerde takviye olarak almayı göz önünde bulundurun.

• Keten tohumunu tercih edecekseniz taze haliyle satın alıp kendiniz öğüterek tüketmeye çalışın. Günde 1 tatlı kaşığı kadar öğütülmüş keten tohumunu yoğurdunuza karıştırarak veya salatalarınıza ilave ederek tüketebilirsiniz. Ancak keten tohumu riskli bir gıdadır, özellikle hamilelerin ve emzirenlerin keten tohumu tüketmemesi gerek, unutmayın.

• Omega-3 'ü besinlerden karşılamak her zaman en güzel seçenek. Fakat gıda yoluyla karşılanamıyorsa mutlaka takviye olarak almak gerek.

• Takviye olarak omega-3 alacaksanız EPA/DHA oranının 3/2 ve katları olmasına dikkat edin. Oran arttıkça vücudun faydalanma oranı da artar. İçeriğinde beta karoten bulunması da emilimi yani vücudun faydalanmasını artıran faktörlerden.

• En iyi beta karoten kaynakları ise havuç başta olmak üzere turuncu sebze ve meyveler, kayısı, kabak, dolmalık biberdir. Omega-3 kaynağı gıdalarla birlikte bu gıdaları tüketmeniz vücudunuzun faydalanma oranını artıracaktır.

 



13.2.2018 - 31687



İlgili Diğer Yazılar
Şeker Bayramına Özel Diyet
Şeker Bayramına Özel Diyet
Sağlığınız için haftada iki kez kırmızı et tüketin
Sağlığınız için haftada iki kez kırmızı et tüketin
Çocuklarına inat 41 kilo veren Cuma dede, sağlığına kavuştu
Çocuklarına inat 41 kilo veren Cuma dede, sağlığına kavuştu
Günde bir avuç vişne ödem atmaya yardımcı oluyor
Günde bir avuç vişne ödem atmaya yardımcı oluyor
Dondurmanın hiç bilmediğiniz faydaları
Dondurmanın hiç bilmediğiniz faydaları
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]