Diyetinizi İş Yerinize Taşıyabilirsiniz!

Tutarlı Diyet'in sahibi ve yaşam koçu Gizem Tutar, yoğun koşuşturma içindeki şehir insanına ofiste de uygulanabilecek basit önerilerle sağlıklı beslenmenin, verilen kiloyu korumanın ve sağlıklı kalmanın yol haritasını çiziyor.

Diyetinizi İş Yerinize Taşıyabilirsiniz!

Şehir Hayatında Sağlıklı Beslenmenin ve İş ortamında Diyetinizi Sürdürmenin İpuçları

Sağlıklı bir günün iyi bir sabah kahvaltısıyla başladığını belirten Tutar,  poğaça yemenin kahvaltı etmek olmadığına ve açlığı geçiştirmek için yenen simidin de tıpkı bir hamburger gibi fastfood sayıldığına dikkat çekiyor.

Yaşamımızın ve beslenme alışkanlığımızın tıpkı satranç oyunu gibi bir strateji sanatı olduğunu söyleyen Tutarlı Diyet’in sahibi ve yaşam koçu Gizem Tutar, hem kilo vermek hem de sağlıklı beslenmeyi bir yaşam biçimi haline getirmek isteyenler için yoğun çalışma ortamında uygulanabilecek basit ipuçları veriyor.  

Uzun çalışma saatleri ve yoğun iş yükünün getirdiği zamansızlıktan muzdarip olan 21. yy insanı, gününün büyük kısmını ofis ortamında geçiriyor. Hal böyle olunca sağlıklı kilo vermeyi, kilosunu korumayı ve sağlıklı yaşamayı hedefleyen şehir insanının ofis ortamında sağlıklı beslenmek için nelere dikkat etmesi gerektiğini bilmesi gerekiyor. 

Yaygın kanının aksine sağlıklı beslenmenin hiç de zor ve pahalı olmadığını söyleyen Gizem Tutar ofis insanına öncelikle su tüketimine dikkat etmesini öneriyor. Yoğun çay kahve tüketiminin de etkisiyle ihmal edilebilen su tüketiminin günde en az 1 litre olması gerektiğine dikkat çekiyor.

Bunun için yoğunluk ve zaman sıkıntısı yaşayanlara su tüketimini iş saatleri içine ve evde oldukları saatlere yaymalarını, unutkanlara da masaları üzerinde “Su İç” yazan su şişesi bulundurmalarını öneriyor.

Tutar, sağlıklı beslenmenin diğer bir önemli konusunun kahvaltı olduğuna dikkat çekiyor. Şehir insanının erken kalkma, yol uzunluğu, zamansızlık gibi nedenlerle ihmal ettiği kahvaltısız bir güne başlamanın sağlığını, o günkü performansını ve iş verimini olumsuz etkileyeceğini söylüyor.

Poğaça yemenin kahvaltı etmek olmadığını söyleyen diyetisyen evden çıkmadan kahvaltı edilemiyorsa 1-2 kraker, 2-3 kuru kayısı veya 1 bardak süt ile bir açılış yapıp, iş yerine ulaşıldığında hemen kahvaltı etmenin alışkanlık haline getirilmesini öneriyor.

Tutar ayrıca gün içerisinde halsizlik, uyku hali ve verimsizlik gibi sorunlarla karşılaşılmaması için mutlaka ara öğünler yenilmesini öneriyor. Yolda yürürken ısırılan  simidin veya ikindi kaçamağı olarak yenen çikolatanın ara öğün olmadığını belirten diyetisyen ara öğün olarak, hafif ve kan şekerinizi dengede tutacak taze yada kuru meyveleri, süt ürünlerini, küçük sandviçleri veya piyasada bulunan diyet bisküvi ve krakerleri tercih edebileceğinizi söylüyor.

Gün içinde öğün atlanılmamasını, öğlen yemeği yemeğe fırsatı olmayanların da et, tavuk veya balıklı sandviçlerle %100 meyve suları veya ayran gibi sağlıklı içecekleri tercih etmelerini öneriyor.

Günün ortasında toplantıya girenlerin, masadaki yağlı ve kalorili kurabiye tarzı atıştırmalıklardan uzak durmasını söyleyen Tutar, varsa peynirli kanepelerden 1–2 tane tüketebileceğinizi; eğer bu şansınız da yoksa sütü bol açık bir kahve içebileceğinizi söylüyor.

Bu konuda  anlayışın değiştiğini, sağlıklı beslenmenin iş verimi açısından önemini kavrayan firma sahiplerinin toplantılarda kuru meyveler veya kolay tüketilebilecek taze meyveler servis ettirmeye başladıklarını da sözlerine ekliyor. 

Günü sürekli arabada geçenlere ve arabadan inecek vakti olmayanlara torpido gözünde fındık, badem, ceviz, kuru kayısı, kuru üzüm, kuru erik gibi sağlıklı ara öğün atıştırmalıklarının yanı sıra, peynirli veya ton balıklı bir sandviç bulundurmalarını öneriyor. Ayrıca acil durumlarda tüketilmek üzere torpidoda pastörize kutu süt bulundurmanın da iyi bir seçenek olabileceğini söylüyor.

Akşam yemeği çok geç saate kalanlara hafif bir menü tercih etmelerini öneren Tutar, bunun da mümkün olduğu kadar öğle yemeklerine uydurulmasını; örneğin öğlen sebze yendiyse akşam et çeşitlerinin tercih edilmesini öneriyor.

Her iki öğünde et yemek zorunda kalanların salatayı bol tüketmesini ve yanında haşlama - ızgara sebze yemesini; her iki öğünde sebze tüketildiyse, protein ihtiyacını karşılamak için yoğurt, ayran veya peyniri ya da salatanın peynirli, ton balıklı veya mercimekli olanının tercih edilmesini söylüyor. 

Günün yorgunluğunu iş çıkışı gezmesiyle atmak isteyenlere hafif bir içkinin yanında patates kızartması yerine beyaz leblebi, fındık, badem, ceviz gibi daha sağlıklı besinlerin tercih edilmesini ve sonrasındaki akşam yemeğinde de ekmek tüketilmemesini öneriyor.

Tutarlı Diyet’in sahibi ve yaşam koçu Gizem Tutar, yoğun koşuşturma içindeki şehir insanı için kiloyu korumanın en az kilo vermek kadar önemli olduğunu belirtiyor. Öğün atlamanın, porsiyon kontrolü yapamamanın, ayakta yemek yemenin, şurubu, şekeri ve kremasıyla bir seferde minimum 350 kalori almamıza sebep olan kahve keyiflerinin ve brunchla başlayıp, fast food restoranında sona eren hafta sonu kaçamaklarının şehir insanının fark etmeden kilo almasına neden olan 5 yanlış alışkanlığı olduğunu söylüyor. 

17.5.2011 - 7279





İlgili Diğer Yazılar
Şeker Bayramına Özel Diyet
Şeker Bayramına Özel Diyet
Uzmanından karantina günlerinde kilo almamak için 9 öneri
Uzmanından karantina günlerinde kilo almamak için 9 öneri
Bağışıklığınızı evde doğru beslenerek güçlendirin
Bağışıklığınızı evde doğru beslenerek güçlendirin
Vücut ısısını korumak kış hastalıklarını önlüyor
Vücut ısısını korumak kış hastalıklarını önlüyor
Yılbaşı sofralarındaki tehlike!
Yılbaşı sofralarındaki tehlike!
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]