Diyetisyen Karakurt: Tatilde 'Küçük Tabak' Modelini Uygulayın

Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Nilşah Karakurt, "Açık büfe tatillerinde seçeneğin çok olması, sizi tabağınızı gereksiz doldurmaya itebilir.

Diyetisyen Karakurt: Tatilde 'Küçük Tabak' Modelini Uygulayın
Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Nilşah  Dyt. Nilşah Karakurt, "Kan şekerini dengeleyecek bu öğünde omlet çeşitleri arasından seçim yapabilir, az yağlı ve lezzetli peynirler ile az işlenmiş kırmızı et ve zeytinlerle tabağınızı zenginleştirebilirsiniz. Yine ufak bir eleme ile pişi, kruvasan gibi hamur işleri yerine yarım simit, tahıllı bir ekmek veya bir küçük dilim peynirli börek tercih edebilirsiniz. Tatilde geç yatıp kalkıldığı için kahvaltı yapmak istemezseniz; acıktıktan sonra süt yulaf alternatifini deneyebilir, birkaç badem yanına kuru meyve ve bitki çayı ile güne sağlıklı bir başlangıç yapabilirsiniz " diye konuştu.

"YEMEK ÖNCESİ AÇ KALMAMAYA DİKKAT EDİN "

Öğle ve akşam yemeğine uzun süreli açlık sonrası gitmemek gerektiğine dikkat çeken Dyt. Nilşah Karakurt, "Gün içinde soğuk buzlu şekersiz sütlü kahve, naneli soğuk ayran veya bir porsiyon meyve ile ara öğün yaparsanız, yoğun açlık hissetmez, böylelikle gereksiz beslenmekten kaçınırsınız. Yemeğe inmeden önce 2 bardak su içmek de hem vücudun rahatlamasını sağlar, hem de aşırı yemek yemeyi önlemeye yardımcı olur " dedi.

"SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIKLAR TERCİH EDİN "

Tatilde içilen içecek ve kokteyllerle beraber ikram edilen atıştırmalıklar, gün içinde size en çok kalori yükleyen yiyecekler olabileceği konusunda uyaran Dyt. Nilşah Karakurt şöyle devam etti:

"Sohbet esnasında ve bir programı izlerken önünüze koyulan cips, kuruyemiş, çekirdek, kraker gibi atıştırmalıkları porsiyon kontrolü bilinci olmadan bitiriyor olabilirsiniz. Bu durumda önünüze gelenlere göz gezdirmeniz ve farkındalığınızı arttırmanız gerekir.  Seçiminizi kokteyl salatalık, fındık, badem gibi yiyecekler arasından yaparsanız, hem atıştırma isteğinizi bastırır, hem de zararsız tercihler yapmış olursunuz. "

"AKŞAM YEMEĞİNDE KONTROLLÜ OLUN "

Öğle ve akşam yemeği arasında kontrollü olmak gerektiğinin altını çizen Dyt. Karakurt, "Çok miktarda yemek yiyorsanız, öğle yemeğini sebze ve salata ağırlıklı, hafif besinlerle geçirmeye çalışın. Bunun yanında ara öğünlerinizde süt ürünleri tüketerek ve bitki çaylarına yer vererek de aldığınız kaloriyi dengeleyebilirsiniz. Tatilde denizle ilginiz sadece yüzmekle kalmıyor, deniz mahsullerini yemeyi de seviyorsanız, güzel bir balık akşamı yapabilirsiniz. Izgara balık ve bolca yeşillik iyi bir akşam yemeği seçeneği olurken; bir porsiyon midye, karides, kalamar gibi deniz ürünleri de tüketebilirsiniz " diye konuştu.

"EN KÜÇÜK TABAĞI SEÇİN "

Karakurt, "Açık büfe tatillerinde seçeneğin çok olması, sizi tabağınızı gereksiz doldurmaya ve fazla yemeye itebilir. Bu yaklaşımla başa çıkmak için, küçük tabak modelini uygulayabilirsiniz. Mümkün olan en küçük tabağı seçip, bu tabağı sağlıklı ve size keyif veren yiyeceklerle tamamen doldurabilirsiniz. Dolu tabak görüntüsü hem gözünüze hitap eder, hem de psikolojik olarak çok yiyeceğiniz mesajını verir. Böylece gerekli miktarda yer ve doymuş hissedersiniz " tavsiyesinde bulundu.

"BOL BOL YÜZÜN "

Uyku düzeninizin değişmesinin metabolizmayı yavaşlatabileceğini vurgulayan Karakurt, "Günde 2,5 - 3 litre su içmeye özen gösterin. Bunun yanında uzun süren güneşlenmeler yerine bol bol yüzerek, sahilde yürüyüşler yaparak hem metabolizmayı harekete geçirebilir, hem de hareketi arttırabilirsiniz " ifadelerini kullandı.
 

16.8.2018 - 34682





İlgili Diğer Yazılar
Şeker Bayramına Özel Diyet
Şeker Bayramına Özel Diyet
Ramazanda tüketimi artan hangi besin ne kadar faydalı?
Ramazanda tüketimi artan hangi besin ne kadar faydalı?
Glutatyon tedavisi, yaşlanma karşıtı uygulamaların ön sırasında
Glutatyon tedavisi, yaşlanma karşıtı uygulamaların ön sırasında
Natürel sızma zeytinyağı alzheimer
Natürel sızma zeytinyağı alzheimer'e karşı koruma sağlıyor
İzmir
İzmir'deki baskında kaçak sakatat ve pişmiş kelle ele geçirildi
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]