Reflü kabusunuz olmasın

Uzmanlar reflünün doğru diyet ve yaşam şekli ile düzeleceğini belirtti.

Reflü kabusunuz olmasın
 Trabzon Özel İmperial Hastanesi Gastroenteroloji Uzmanı Dr. Abdulhalim Baki, reflü konusunda uyarılarda bulunarak reflünün sağlıklı diyet, doğru beslenme alışkanlıkları ve yaşam şekli değişiklikleri ile gelişme gösteren bir hastalık olduğunu söyledi.


Şişmanlığın reflüyü artıran bir faktör olduğuna işaret eden Dr. Baki, "Hastalar yemekten 3-4 saat sonra, yüksek yastıkta yatmalı, belini sıkan kıyafetler kullanmamalı, sigara içmemelidir. Şişmanlık reflüyü artıran bir faktör olduğundan düşük kalorili diyetler ile ideal kiloya inilmelidir. Özellikle bel ve karın bölgesindeki yağların eritilmesi önemlidir. Mide gerilimini azaltmak için öğünler sık sık, azar azar yenilme, yemek esnasında sıvı alınmamalıdır. İçecekler yemek arasında tüketilmelidir. Seçilen gıdalar kadar pişirme teknikleri de önemlidir. Izgara, haşlanmış, fırında, poşet veya yağlı kağıt kullanmak doğru seçimdir. "

HASTALIK YOK HASTA VARDIR

Reflünün her kişide farklı tetikleyici ile artabileceğine dikkat çeken Dr. Baki, "Hastalık yok hasta vardır, reflü her kişide farklı tetikleyici ile artabilir, hastanın kendini tanıyıp iyi hissetmediği gıdaları ve bunlar beslenmesinden çıkarılmalı. Kızarmış, soslu, ağır yiyeceklerden, mideyi geç terk eden, tahrip edici yanmış yağlardan uzak durulmalıdır. Çikolata ve şekerlemeler tüketilmemelidir. Mideyi rahatlatan papatya, rezene, zencefil çayları tüketilmelidir. Mide asidinin uyarılmasını önlemek için acı baharatlar, gazlı içecekler, koyu ve sıcak çay, kahve, asitli meyve suları, domates suyu, turunçgiller ve alkolden uzak durulmalıdır.

GÜNDE 2 BARDAK SIVI ALIN

Günlük sıvı alımını 2 litre altına indirmeyin, suyu yemeklerden yarım saat önce, 1 saat sonra içmeye gayret edin. Ilık oda ısısında bulundurulan suyu tercih edin. Besinler çok sıcak ve soğuk hızlı tüketilmelidir. Kefiri düzenli tüketebilirsiniz, mide bağırsak florasını korur, enerjik tok hissetmenize neden olur ve kilo kaybına yardımcı olur. Mide sağlığı için faydaları ile öne çıkan sebze ve meyveler tercih edilmelidir. Kırmızı dolmalık biber tükürük salgısını artırır, mide asit üretimini yavaşlatır mutlaka salatalara ve yemeklere doğrayın. Beyaz lahana ve patatesi sebze yemeklerinden eksik etmeyin. Nane ve soğan tüketmeyin. Meyvelerden elma ve muzu tercih edin. " uyarısında bulundu.

28.10.2014 - 15642





İlgili Diğer Yazılar
Şeker Bayramına Özel Diyet
Şeker Bayramına Özel Diyet
Sağlık Deposu Turpun 10 Faydası
Sağlık Deposu Turpun 10 Faydası
Dr. Ender Saraç
Dr. Ender Saraç'tan Sigarayı Bırakacaklara Karanfil-melisa Çayı Önerisi
Tek Çaresi Yeni Bir Diyet Reçetesi
Tek Çaresi Yeni Bir Diyet Reçetesi
Aç Kalmak Kilo Aldırıyor
Aç Kalmak Kilo Aldırıyor
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Skandal! Tuz Diye Plastik Yediriyorlar!
Skandal! Tuz Diye Plastik Yediriyorlar!
Hastalarıyla Yaşadığı İlginç Anları Paylaşan Birbirinden Komik Doktorlar
Hastalarıyla Yaşadığı İlginç Anları Paylaşan Birbirinden Komik Doktorlar
İdrar Renginiz Bordo ise Dikkat! Kötü Hastalığın Habercisi Olabilir
İdrar Renginiz Bordo ise Dikkat! Kötü Hastalığın Habercisi Olabilir

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Katarakt Ameliyat Sonrası Gözlük İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]