Sahur ve İftarda Bu Gıdaları İhmal Etmeyin!

Sıcak ve uzun günlere denk gelen Ramazan süresince beslenmenin ve sıvı alımının genel sağlık üzerinde etkili olduğunu vurgulayan Binnur Okan Bakır, şunları söyledi:

Sahur ve İftarda Bu Gıdaları İhmal Etmeyin!
"Bu süreçte tercih edilecek yiyecekler ve içecekler, gün içinde yaşam kalitemizi etkilediği kadar, kan şekerimiz, tansiyonumuz ve kolesterol değerlerimiz gibi metabolik göstergelere de etki edebilmektedir. Önerildiği şekilde saat düzeni oluşturan ve besin tercihinde bulunan bireylerde diğer aylara kıyasla çok daha iyi metabolik sonuçlar alındığı, kan şeker ortalamaları ve kolesterol değerlerinin de iyileştiği gösterilmiştir. "

MUTLAKA SAHURA KALKIN

Binnur Okan Bakır, Ramazanda beslenmeye ilişkin şu önerilerde bulundu:

Sahura kalkılarak oruç tutun.
İftarı, iki küçük ana öğün şeklinde yapın.
İftar sonrasında kılınacak teravi namazı veya 30 dakikaklık yürüyüşler hem kan şeker dengesi hem de ağırlık yönetimi için fayda sağlar.
Geç yatan bireyler, iftardan 2 ila 3 saat sonra da ara öğün yapmalı.
Erken yatan ve sahura kalkan bireylerde, sahurla birlikte günde toplam 3 öğün beslenilmesi yeterlidir.
Öğünlerde hem besin öğesi, hem posa (lif), hem de sıvı alımına katkıda bulunacak besinleri seçin.
Turşu, salamura gibi çok tuzlu yiyeceklerden, kızartma, kavurma gibi çok yağlı besinlerden ve sosis, sucuk, salam gibi işlenmiş et ürünlerinden kaçının.
Sahurda yumurta ve yeterli miktarda çok tuzlu olmayan peynir; sıvı içeriği yüksek olan domates, salatalık, biber gibi sebzeler; karpuz gibi meyveleri tercih edin.
Eğer kuru veya taze meyve tüketecekseniz, ekmeği azaltın.
Gün boyu kan şekerini dengelemeye yardımcı olması için ekmeği işlenmemiş, tam taneli tahıllılardan tercih edin.
İkiye böleceğiniz iftarda önce, çok abartmadan hurma, zeytin, peynir ve tam taneli ekmek ile iftariyelikler tercih edin veya çorba ile birlikte salata ve yoğurt tüketin. İkinci kısımda ise haşlanmış, fırın veya ızgara olarak pişmiş et, tavuk veya balıkla beraber, salata ve sebze yemekleri yenebilir.
Yine iftarda meyve tüketimi yapacaksanız ekmek tüketimini sınırlandırın.
İftardan 2-3 saat sonra ara öğün yapılacaksa, bu öğünde mevsim meyve ve sebzeleri ile birlikte protein ve kalsiyum açısından zengin olan süt, yoğurt, peynir gibi besinleri tercin edin.

8.6.2017 0 - 27527





İlgili Diğer Yazılar
Hindistan cevizi yağı faydaları ve Hindistan cevizi yağının sağlığa etkileri
Hindistan cevizi yağı faydaları ve Hindistan cevizi yağının sağlığa etkileri
Sigara bırakıldığında akciğer kendi kendini iyileştiriyor
Sigara bırakıldığında akciğer kendi kendini iyileştiriyor
Bebekleri ağlatan 11 neden
Bebekleri ağlatan 11 neden
"Kırmızı meyveler pankreas kanserinden koruyor"
"Kırmızı meyveler pankreas kanserinden koruyor"
Jinekolojide
Jinekolojide 'izsiz' ameliyat dönemi
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]