Yarma Hipertansiyona Birebir!

Yarma, halk arasında dövme olarak da geçer, sert buğday çeşidinin kaynatılarak kurutulduktan sonra belirli tekniklerle dövülerek kabuğunun ayrılmasıyla elde edilen bir üründür.

Yarma Hipertansiyona Birebir!
Buğdaydan yapılan Yarmanın yapılışı bulgurdaki gibidir; dış kabuğu (ke?eği) giderilmiş ve biraz da ezilmiş buğdaydır. Yarma özellikle keşkek ve ayran aşı çorbası yapımında kullanılır. Şişli Florence Nightingale Hastanesinden, beslenme ve diyet uzmanı Tuba Kayan Tapan besin değeri oldukça yüksek olan yarmanın özelliklerine dikkat çekiyor: 250 gr yarma(çiğ), 30 gr protein içerir. Yaklaşık 5 köfte kadar proteini barındırır. Bu sebeple bitkisel kaynaklı protein olarak özellikle vejeteryan bireylere önermekteyiz. 5 gr lif içerir. Bu da günlük lif gereksinmemizin, beşte birini sağlar

ENFES BİR LEZZET: AYRAN AŞI ÇORBASI

Ayranaşı ?apmak için yarma suyu biraz emecek kadar bekletilir, s?nra iyice pişirilir. Her bir yarma tanesi kendi hacminin dört misli kadar gen?şler. Sonra da soğutularak ayran ile karıştırılır. Üstüne taze nane yaprakları serpmelisiniz. Nane ile birlikte olun?a soğuk ?yr?n?şı çorba?ı sıcak yaz günlerinde serinletici bir etkisi olur. 

BÜYÜME VE GELİŞME İÇİN ÇOCUKLARINIZA BOL BOL YARMA YEDİRİN!

Yarma tahıl grubuna girer ve Tahıllar, protein de içerir. Bu proteinin kalitesi düşük olmakla birlikte kurubaklagiller ya da et, süt, yumurta gibi besinlerle bir arada tüketildiklerinde protein kalitesi arttırılabilir. Tahıllar, ayrıca bir miktar yağ da içerirler. 

Tahıl tanelerinin yağı vitamin E' den zengindir. Yarmada A vitamini aktivitesi gösteren öğelerle, C vitamini hemen hemen yoktur. Yarma B12 dışındaki B grubu vitaminlerinden zengin, özellikle B1 vitaminin (tiamin) en iyi kaynağıdır. Bu vitaminler tahıl tanelerinin çoğunlukla kabuk ve özünde bulunur. 

YARMA ÖZELLİKLE, A VİTAMİNİ, B1 VE B2 VİTAMİNLERİNDEN ZENGİNDİR

Minerallerden, kalsiyum ve demir içeriği yüksek olduğundan çocuklar için oldukça besin değeri yüksek bir gıdadır. Büyüme ve gelişime yardımcı olmaktadır. Glisemik indeksi buğdaya göre daha düşük olduğundan, diyabet hastaları rahatlıkla tüketebilir. 

Lif içeriğinin yüksek olması hipertansiyonu, kardiovasküler hastalığı olan için faydalı olacaltır. Yüksek özellikle hipertansiyonu önlemede çok önemlidir. 

HİPERTANSİYON HASTALARINA BİRE BİR

Yarmanın sodyumu yok denecek kadar az olduğundan tuzsuz besin tüketmesi gereken bireyler(örneğin hipertansiyon hastaları), rahatlıkla tüketebilir. Bağırsak hareketleri yavaş olan bireyleri, yaşlılarda barsak perilstaltizmini hızlandırarak, kolay dışkılamayı sağlayacaktır. Fazla C vitamini içermediğinden, C vitamini içeren sebzelerle birlikte tüketildiğinde biyoyararlılığı artar. 

27.1.2015 - 16453



İlgili Diğer Yazılar
Şeker Bayramına Özel Diyet
Şeker Bayramına Özel Diyet
'Slow food' akımı gıdada farkındalık yarattı
Vegan beslenme biçimi sağlıklı değil
Vegan beslenme biçimi sağlıklı değil
Beyaz yerine bitter çikolata tüketin
Beyaz yerine bitter çikolata tüketin
Sıcak havalarda daha fazla su tüketin
Sıcak havalarda daha fazla su tüketin
Konuyla İlgili Sorular
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Fazla Kilolar Sağlığımızı Nasıl Etkiler?
Fazla Kilolar Sağlığımızı Nasıl Etkiler?
Sağlık Video Kanser
Kanser
Sağlık Video Tüp Bebek
Tüp Bebek
Sağlık Video Kanserden Korunmak İçin Hamilelikte Beslenme Nasıl Olmalıdır?
Kanserden Korunmak İçin Hamilelikte Beslenme Nasıl Olmalıdır?

 

[Hata Bildir]