Diyet Listeleri Hakkında Bildiklerinizi Unutun!

Diyet yaparken zararlı sayılan gıdaları hiç tüketmemek sonunda farklı bir şekilde geri teper. Yasaklı lezzetleri daha da fazla istemeye başlarsınız. Bu nedenle diyete farklı bir yaklaşım gerekir.Kendinizi kontrollü bir şekilde ödüllendirmek.Çeşitleri değil miktarı sınırlamak.

Diyet Listeleri Hakkında Bildiklerinizi Unutun!

Mesela dondurmayı ele alalım.Satın alırken porsiyondaki kalori miktarına bakın. Düşük kalorili olsun ama tadı hiç de dondurmaya benzemeyen ,sıfır yağlı veya şekersiz olması gerekmez.

Burada önemli olan bir kerede ne kadar yediğinizdir. Her seferinde sadece yarım bardak yeter. Bu kurala bağlı kaldığınız sürece buzdolabınızda dondurma bulundurmanızda bir sakınca yoktur. Ancak sınır aştığınızı farkederseniz,bir süre dondurma satın almayın,evdekini de çocuklar bitirsin.

Çikolataya gelince. Aynı kuralları uygulayın .Daha kontrollü ve sağlıklı olması için,çikolata kaplı fındık veya bademli türleri deneyin. Dört beş adetle sınırlayın. Bu arada hergün birkaç siyah çikolatanın da kanı sulandırma özelliği ile kalp damar hastalıklarına iyi geldiğini hatırlatayım.

Çocukların beslenmesi de hiç farklı değildir. Yasaklarsanız dışarıda bir yerde nasıl olsa bulur ve fazlasıyla yerler. Evde yasak koymayın ama herşeyi hazır da bulundurmayın. Ancak seçimler farklı yapılabilir. Kolalı içecekler,şeker ve cips almayın. Arasıra dışarıdaki yemeklerde veya arkadaşları ile birlikteyken tercih etmelerine izin verin. Veya zararlı olabilecekleri harçlıklarından almalarını söyleyin!Küçük yaşlarda edinilen sağlıklı beslenme alışkanlıkları daha kalıcı olacaktır.

Bir çok hastam açık büfelerde,davetlerde ve ramazanda çok zorlandıklarını,kilo aldıklarını söyler.Bu durumlarda şöyle bir taktik kullanabilirsiniz. Yemek sırasına girerek herşeyden sırayla almak yerine, önce bir servis edilenleri gözlemleyin. Bu şekilde hem canınızın en çok istediklerini alırsınız hem de diyet kurallarınıza uyabilirsiniz. Mesela tabağınıza önce bolca salata koyun,diğer çeşitlere daha az yer kalacaktır.Tatlılara gelince de ortada meyve var ise önce meyve ile başlayın,sonra tatlı alın.

Hergün kalori saymayın veya yediklerinizin listesini falan yapmayın. Yediklerinizden zevk almalısınız.İyi yemek yaşamın tatlarından önde gelenidir. Sevdiğiniz herşeyden yiyin ama yeter ki tadını alacak ve nefsinizi tatmin edecek miktarda olsun. Buna rağmen kilo almaya başlarsanız porsiyonları biraz daha azaltın. Ama diyet kavramınız kısıtlama olsun, yasaklama değil.

Dr. Metin Okucu

24.2.2011 - 5574





Diyet Listeleri Hakkında Bildiklerinizi Unutun! Konusunda Ziyaretçi Görüşleri

Serpil Ayvaz dedi ki;
25.2.2011

İlgili Diğer Yazılar
Şeker Bayramına Özel Diyet
Şeker Bayramına Özel Diyet
Su orucu sağlığı tehdit ediyor
Su orucu sağlığı tehdit ediyor
Vücuttaki fazla yağı, bağışıklık sistemi yakacak
Vücuttaki fazla yağı, bağışıklık sistemi yakacak
Sirkadiyen ritme göre beslenme
Sirkadiyen ritme göre beslenme
Ketojenik Diyet Nedir ve Kimler Yapabilir?
Ketojenik Diyet Nedir ve Kimler Yapabilir?
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]