Selülitlerden Kurtulmak İçin 20 Öneri

Yaşam tarzı, genetik faktörler ve genel sağlık durumu cilt yapısını etkiler. Ancak yine de doğru beslenme programı ile selüliti önlemek veya mevcut görüntüyü düzeltmek mümkün.

Selülitlerden Kurtulmak İçin 20 Öneri
Uzman Diyetisyen İpek Ağaca Özger'in İşte tavsiyeleri:

• İdeal kilo korunmalı. Fazla kilonuz var ise mutlaka bir Diyetisyen eşliğinde kişiye özel diyet programı planlanmalı.

• Medyada sıklıkla karşılaştığımız hızlı kilo verdiren diyetler su ve kas kaybına neden olurlar. Bu tür diyetlerden kesinlikle uzak durulmalı.

• Bol su içilmeli. Yetişkinlerde ortalama 2 – 2,5 lt. su tüketimi sağlanmalı.

• Düzenli egzersiz yapılmalı, fiziksel aktiviteyi arttırmak yaşam tarzı haline getirilmeli.

• Selülitlerden kurtulmak istiyorsanız hergün en az 45 dak. Hafif tempoda yürüyüş yapılmalı.

• Alkolden mümkün olduğunca uzak durulmalı, içilecekse şarap tercih edilmeli.

• Asitli ve şekerli, hazır içeceklerden uzak durulmalı.

• Çay, kahve, bitki çayları şekersiz tüketilmeli, şekersiz tüketmek alışkanlık haline gelmeli.

• Kahve sanıldığı gibi selülite sebep olmaz; günde 3-4 fincandan fazla olmamak şartıyla kahve tercih edilebilir.

• Şeker ve şekerli yiyecekler yerine tatlı ihtiyacı olduğunda meyve tercih edilmeli.

• Kızartma pişirme yöntemi kullanmak yerine haşlama, buharda pişirme, ızgara yöntemleri kullanılmalı.

• Katı yağlar kesinlikle tüketilmemeli.

• Börek, poğaça gibi yağ oranı yüksek hamur işi besinlerden uzak durulmalı; tüketilmek istendiği zaman az yağlı, tam buğday unundan yapılarak tercih edilmeli.

• Tuz alımı kısıtlanmalı. Günlük tuz ihtiyacımız 1 tatlı kaşığını geçmemeli(yemeklerin içinden gelen tuz dahil)

• Gün içerisinde 3-4 porsiyon meyve tüketilmeli. Bu meyveler 1er porsiyon şeklinde ara öğünlere dağıtılmalı. (1 porsiyon meyve 1 avuç kadardır)

• Ananasta bulunan bromelin enzimi selülitlerden korunmada etkilidir. Ananas, gün içerisindeki meyve tercihleri arasında yerini almalı.

• Yeşil çay tüketimi arttırılmalı; içine zencefil ilave ederek metabolizmanın hızlanması sağlanmalı.

• Haftada 2-3 kez balık tüketilmeli. (Kızartma hariç herhangi şekilde pişirilebilir)

• Koyu yeşil yapraklı sebzelerin (roka, tere, nane, maydanoz, ıspanak gibi) tüketimi selülitlerden kurtlamada çok etkilidir. Koyu yeşil sebzelerin tüketimi arttırılmalı.

• Düzenli bir hayat ve uyku düzeni sağlanmalı.

4.4.2016 1 - 20523





İlgili Diğer Yazılar
İnternet Diyetleri Sağlığınızdan Edebilir
İnternet Diyetleri Sağlığınızdan Edebilir
Susuzluğun Çaresi: Salatalık ve Karpuz
Susuzluğun Çaresi: Salatalık ve Karpuz
Bir Kişilik Oruç Tutup, İki Kişilik İftar Yapmayın!
Bir Kişilik Oruç Tutup, İki Kişilik İftar Yapmayın!
Uzmanlardan Ramazanda Kuru Baklagil Tüketin Uyarısı
Uzmanlardan Ramazanda Kuru Baklagil Tüketin Uyarısı
Ramazan Ayında Su Tüketin, Çay ve Kahveden Uzak Durun
Ramazan Ayında Su Tüketin, Çay ve Kahveden Uzak Durun
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler

'Ölümden Başka Her Derde Deva' Besin: Çörek Otu
Lahananın Bilmediğiniz Faydaları
Lahananın Bilmediğiniz Faydaları
Dişleriniz İyi Çiğneyemiyorsa Erken Bunayabilirsiniz
Dişleriniz İyi Çiğneyemiyorsa Erken Bunayabilirsiniz
Kanserden, Depresyona Her Derde Deva Besin: Yaban Mersini
Kanserden, Depresyona Her Derde Deva Besin: Yaban Mersini

 

[Hata Bildir]