Selülitlerden Kurtulmak İçin 20 Öneri

Yaşam tarzı, genetik faktörler ve genel sağlık durumu cilt yapısını etkiler. Ancak yine de doğru beslenme programı ile selüliti önlemek veya mevcut görüntüyü düzeltmek mümkün.

Selülitlerden Kurtulmak İçin 20 Öneri
Uzman Diyetisyen İpek Ağaca Özger'in İşte tavsiyeleri:

• İdeal kilo korunmalı. Fazla kilonuz var ise mutlaka bir Diyetisyen eşliğinde kişiye özel diyet programı planlanmalı.

• Medyada sıklıkla karşılaştığımız hızlı kilo verdiren diyetler su ve kas kaybına neden olurlar. Bu tür diyetlerden kesinlikle uzak durulmalı.

• Bol su içilmeli. Yetişkinlerde ortalama 2 – 2,5 lt. su tüketimi sağlanmalı.

• Düzenli egzersiz yapılmalı, fiziksel aktiviteyi arttırmak yaşam tarzı haline getirilmeli.

• Selülitlerden kurtulmak istiyorsanız hergün en az 45 dak. Hafif tempoda yürüyüş yapılmalı.

• Alkolden mümkün olduğunca uzak durulmalı, içilecekse şarap tercih edilmeli.

• Asitli ve şekerli, hazır içeceklerden uzak durulmalı.

• Çay, kahve, bitki çayları şekersiz tüketilmeli, şekersiz tüketmek alışkanlık haline gelmeli.

• Kahve sanıldığı gibi selülite sebep olmaz; günde 3-4 fincandan fazla olmamak şartıyla kahve tercih edilebilir.

• Şeker ve şekerli yiyecekler yerine tatlı ihtiyacı olduğunda meyve tercih edilmeli.

• Kızartma pişirme yöntemi kullanmak yerine haşlama, buharda pişirme, ızgara yöntemleri kullanılmalı.

• Katı yağlar kesinlikle tüketilmemeli.

• Börek, poğaça gibi yağ oranı yüksek hamur işi besinlerden uzak durulmalı; tüketilmek istendiği zaman az yağlı, tam buğday unundan yapılarak tercih edilmeli.

• Tuz alımı kısıtlanmalı. Günlük tuz ihtiyacımız 1 tatlı kaşığını geçmemeli(yemeklerin içinden gelen tuz dahil)

• Gün içerisinde 3-4 porsiyon meyve tüketilmeli. Bu meyveler 1er porsiyon şeklinde ara öğünlere dağıtılmalı. (1 porsiyon meyve 1 avuç kadardır)

• Ananasta bulunan bromelin enzimi selülitlerden korunmada etkilidir. Ananas, gün içerisindeki meyve tercihleri arasında yerini almalı.

• Yeşil çay tüketimi arttırılmalı; içine zencefil ilave ederek metabolizmanın hızlanması sağlanmalı.

• Haftada 2-3 kez balık tüketilmeli. (Kızartma hariç herhangi şekilde pişirilebilir)

• Koyu yeşil yapraklı sebzelerin (roka, tere, nane, maydanoz, ıspanak gibi) tüketimi selülitlerden kurtlamada çok etkilidir. Koyu yeşil sebzelerin tüketimi arttırılmalı.

• Düzenli bir hayat ve uyku düzeni sağlanmalı.

4.4.2016 1 - 20523





İlgili Diğer Yazılar
Ramazan
Ramazan'da doğru beslenme rehberi
Evde sıkıntıdan çok yememek için öneriler
Evde sıkıntıdan çok yememek için öneriler
Koronavirüsten kaçarken kilo almayın
Koronavirüsten kaçarken kilo almayın
Bayraktar: Nüfusumuzun yüzde 30
Bayraktar: Nüfusumuzun yüzde 30'u obeziteden muzdarip
Uzmanlardan bağışıklık sistemini güçlendiren formül
Uzmanlardan bağışıklık sistemini güçlendiren formül
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları
BU SAYFAYI PAYLAŞ Facebook'ta paylaş

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]