Uçak Korkusuna Son

Kişinin kendisinde uçuş fobisi olup olmadığını anlamasının çoğunlukla ilk uçuş denemesinde olduğunu belirten Psikoterapist Yrd. Doç. Dr. Rıdvan Üney, bazı kişilerin mecburi uçak seyahati durumunda uçak fobisi nedeniyle seyahatini geciktirdiğini veya kara yolunu tercih ettiğini söyledi.

Uçak Korkusuna Son
Uçuş fobisiyle baş etmenin mümkün olduğunu belirten Psikoterapist Yrd. Doç. Dr. Rıdvan Üney, ilk olarak uçuş tarihinden önce havaalanının ziyaret edilmesi gerektiğini ifade etti. Üney, "Gözlem yapın. Birçok kişi havaalanına gitmeden uçak fobisi yaşayabilir. Böyle durumlarda uçuş gününden önce havaalanına gidip, insanları gözlemlemek ve onların ne denli rahat olduklarını görmek kişinin korkularını yatıştırır. " dedi.

Uçak iniş kalkışını seyretmenin tehlike algısını yatıştırdığını kaydeden Üney, "İmkanınız varsa uçakların iniş kalkışını seyredin. Bu durum tehlike algınızı yatıştıracaktır. Seyretmek durumu sıradanlaştırır ve önemsizleştirir. " ifadelerini kullandı.

Üney, uçak fobisiyle baş etmenin diğer maddelerini şöyle sıraladı:

"Öncelikle kısa seyahatler seçin; ilk uçuş için bir saati aşmayan seyahatler tercih edilmelidir. Korkuyla yüzleşmek ve sürenin kısalığı kişinin kendine olan güvenini artıracaktır.

Gece uykusuz kalmanız olumsuzluk oluşturmaz; uçuş öncesi uykusuz olmanız sakıncalı değildir. Hatta seyahat sırasında uykunuz gelir ve uyuyabilirsiniz. Bu da rahat seyahat etmenizi sağlayabilir.

Uçuş ekibini gözlemleyin; uçuş esansında kabinde bulunan ekibin rahat tutumları gerçekçidir. Dolayısıyla bu durum yolculuğun emniyetli bir şekilde geçtiğini gösterir. Kaygılarınızı azaltır.

Müzik dinleyin ya da film seyredin; seyahat esansında müzik dinlemek veya film seyretmek hem ilginizi dağıtır hem de iyi zaman geçirmenizi sağlar.

Kaygınız çoksa uçuş ekibinden yardım isteyin; kaygılı olduğunuzu uçuş ekibine söylediğinizde sizi rahatlatacak bilgileri verirler. Aynı zamanda teskin edici tutumları yardımcı olacaktır.

Pilotla görüşebilirsiniz; uçağa binerken pilotla görüşüp uçak ve seyahatin nasıl geçeceği konusunda bilgi alabilirsiniz. Bu konuda birçok pilot yardımcı olacaktır.

Türbülansın az olduğu rotayı seçin; ilk uçuş denemesi yapacaksanız, uçakta sarsıntının az olacağı bir seyahati tercih edin. Bu konuda internette bolca bilgi bulabilirsiniz.

Nefes egzersizi yapın; seyahat esnasında korkunuz artarsa nefes egzersizi yapın. Nefes egzersizi, on kere burnunuzdan yavaşça nefes alıp, bir süre nefesi tutup, yavaşça nefesinizi boşaltmak şeklindedir.

Koltuk seçimine dikkat edin; genelde uçaklarda diz mesafesi dardır. Bu nedenle ilk uçuşunuzda acil çıkış kapısının olduğu koltukları tercih edin. Bununla birlikte koridor tarafında oturmak da daha rahat hissettirir. " 

29.8.2016 - 22745





İlgili Diğer Yazılar
Delikli Şeylere Bakma Korkusu: Tripofobi
Delikli Şeylere Bakma Korkusu: Tripofobi
Her Ülkede 10 Kişiden Biri Fobik
Her Ülkede 10 Kişiden Biri Fobik
Sosyal fobi hayatınızı zorlaştırmasın
Sosyal fobi hayatınızı zorlaştırmasın
Sosyal Fobi
Sosyal Fobi
SOSYAL FOBİ
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz
Lahana Yapraklarını Göğsünüze Sarın, Faydası İnanılmaz

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]